Największa na świecie wtryskarka w centrum technologicznym w akcji

Największa na świecie wtryskarka…

Podczas Battery Innovation Day, w centrum technologicznym ENGEL w St. Valentin, firma ENGEL wspólnie z SABIC oraz czołowymi partnerami z branży tworzyw sztucznych i motoryzacyjnej zaprezentowała innowacyjne rozwiązania dla elektromobilności pod koniec 2024 roku. Punktem kulminacyjnym wydarzenia była potężna wtryskarka dwupłytowa duo 5500 combi M, ustanawiająca nowe standardy w zakresie wszechstronności i innowacji technologicznych.

Innowacje dla elektromobilności

Podczas Battery Innovation Day firma ENGEL zaprezentowała proces produkcji innowacyjnej pokrywy akumulatora wykonanej z polipropylenu wzmacnianego długimi włóknami szklanymi dostarczonego przez SABIC. Wymiary komponentu - 1,77 x 1,30 metra - podkreślają potencjał duo 5500 combi M do zastosowań na dużą skalę. Pokrywa, opracowana we współpracy z partnerami, zapewnia do 30% redukcji masy oraz znaczące ograniczenie emisji CO₂ - nawet o 40% w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami metalowymi.

Zastosowanie arkuszy kompozytowych i materiałów termoplastycznych pozwala na efektywne połączenie stabilności z ekonomicznością. Funkcjonalność jest zintegrowana bezpośrednio w procesie formowania wtryskowego, co minimalizuje zużycie materiału oraz konieczność dalszej obróbki.

Wtryskarka duo 5500 combi M: Technologia XXL z automatyzacją

Z siłą zwarcia wynoszącą 55 000 kN, duo 5500 combi M jest największą wtryskarką w centrum technologicznym na świecie. Jej możliwości automatyzacyjne, wykorzystujące roboty sześcioosiowe easix, zapewniają precyzyjne sekwencje procesowe, takie jak umieszczanie arkuszy kompozytowych i usuwanie gotowych komponentów. To zintegrowane podejście gwarantuje maksymalną produktywność i stabilność procesów.

Kluczowe technologie

Wtryskarka duo 5500 combi M oferuje szeroki wachlarz technologii, które rewolucjonizują proces produkcji dużych komponentów:

  • optimelt - produkcja wysokiej jakości optycznych komponentów z przezroczystych tworzyw sztucznych, idealnych do reflektorów.
  • foilmelt - integracja dekoracyjnych lub funkcjonalnych folii bezpośrednio w procesie formowania wtryskowego.
  • clearmelt - powlekanie widocznych elementów poliuretanem bezpośrednio w formie wtryskowej, co pozwala uzyskać efekt malowanej lub dekoracyjnej powierzchni.
  • coinmelt - technologia kompresyjnego formowania wtryskowego do cienkościennych komponentów o wysokich wymaganiach optycznych.
  • foammelt - produkcja lekkich, niskonaprężeniowych, spienionych komponentów przy optymalnym zużyciu materiału - szczególnie przydatne tam, gdzie niska masa i wysoka stabilność są kluczowe.
  • organomelt - łączenie termoplastycznych materiałów kompozytowych z procesem formowania wtryskowego, co pozwala na produkcję lekkich, a zarazem wytrzymałych i funkcjonalnych komponentów, kluczowych dla nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji.
x4501
Imponująca produkcja wielkogabarytowych komponentów na największej na świecie wtryskarce w centrum technologicznym.
Na zdjęciu pokrywa akumulatora z sektora elektromobilności.


Współpraca na rzecz zrównoważonych rozwiązań

Battery Innovation Day był efektem ścisłej współpracy ENGEL z renomowanymi partnerami:

  • SABIC – partner wydarzenia i dostawca materiałów (polipropylen wzmacniany długimi włóknami szklanymi).
  • Forward Engineering – rozwój oparty na symulacjach i testy wytrzymałościowe.
  • Siebenwurst – specjalistyczna wiedza w zakresie produkcji form.
  • Ensinger – dostawca termoplastycznych materiałów kompozytowych.
  • Freudenberg – rozwiązania w zakresie odpowietrzania obudów akumulatorów.
  • DuPont – materiały o wysokiej odporności termicznej i mechanicznej.

Podsumowanie: Kamień milowy dla branży

Battery Innovation Day w imponujący sposób pokazał, jak ENGEL, współpracując z partnerami, kształtuje przyszłość elektromobilności. duo 5500 combi M umożliwia ekonomiczną produkcję dużych, stabilnych i lekkich komponentów dzięki innowacyjnym technologiom i zaawansowanym materiałom. ENGEL umacnia tym samym swoją pozycję lidera w technologii formowania wtryskowego, wyznaczając nowe standardy dla całego przemysłu motoryzacyjnego - zgodnie z mottem: be the first.

Reportaże

Forum