Według raportu niemieckiej organizacji branżowej Industrievereinigung Kunststoffverpackungen e.V., rok 2011 był dla niemieckich producentów opakowań z tworzyw sztucznych rekordowy - sprzedaż wyniosła 13,2 mld euro. W kolejnym roku, ze względu na kryzys finansowy strefy euro, choć branża nie była w stanie odseparować się od negatywnej koniunktury rynkowej, to sprzedaż pozostała na względnie stałym poziomie, zmniejszając się zaledwie o 0,4 proc. Poziom produkcji opakowań i folii z tworzyw sztucznych w Niemczech spadł o 1,8 proc. do poziomu 4,2 mln ton, głównie ze względu na oszczędności materiałowe producentów.
Początek 2012 roku był dobry, spadek zamówień nastąpił w drugiej połowie roku. Niekorzystny trend dotknął zwłaszcza producentów folii, gdzie spadek sprzedaży wyniósł 1 proc. Wzrost sprzedaży nastąpił w przypadku toreb (0,5 proc.), butelek (0,2 proc.) i zamknięć (0,5 proc.).
Oprócz zmniejszenia popytu, wytwórcy musieli zmierzyć się z wieloma problemami, między innymi ze wzrostem cen surowców, który nie zawsze mógł być przeniesiony na rynek, oraz wzrastającą konkurencją spoza Europy. Ponadto, średniej wielkości przedsiębiorstwa mocno odczuły drastyczny wzrost cen energii elektrycznej ze względu na opłaty związane z energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Zdaniem IK, prognozy na 2013 rok są optymistyczne i branża ponownie może się spodziewać wzrostu sprzedaży.