Koncern Honda opracował biotkaninę charakteryzującą się bardzo dobrą trwałością, w tym odpornością na promienie słoneczne, a przeznaczoną do użytku wewnątrz samochodów. Podstawowym składnikiem biotkaniny jest poliester o nazwie PPT (tereftalan polipropylenowy).
Zaletą biotkaniny jest wyrównywanie emisji dwutlenku węgla powstającego podczas spalania i utylizacji przez absorpcję dwutlenku węgla występującą podczas fazy wzrostu roślin używanych jako tworzywo.
Do tej pory tkaniny o pochodzeniu roślinnym nie były powszechnie używane we wnętrzach aut z powodu ograniczonej trwałości i problemów estetycznych.
Nowa biotkanina jest materiałem miękkim i gładkim, co sprawia, że doskonale nadaje się do wnętrz samochodów, a wysoka trwałość i doskonała odporność na promienie słoneczne zapobiega płowieniu kolorów po dłuższym okresie użytkowania.
Tkaninę można stosować jako pokrycie powierzchni siedzeń, wewnętrznych powierzchni drzwi i sufitu oraz na maty podłogowe. Honda zamierza zastosować produkt we wnętrzu nowych modeli smaochodów napędzanych ogniwem paliwowym. Zostaną one wprowadzone na rynek w ciągu trzech lat.
Podstawowym składnikiem biotkaniny jest poliester o nazwie PPT (tereftalan polipropylenowy). PPT powstaje w wyniku polimeryzacji 1-3 PDO (propanediolu), który jest wytwarzany z kukurydzy i ropopochodnego kwasu tereftalanowego. Dla poprawy trwałości zastosowano tkaninę o wielozwojowej strukturze włókna. Niezwykła elastyczność włókna podnosi estetyczne walory najnowszej tkaniny obiciowej.
Nowoopracowana biotkanina umożliwi Hondzie zmniejszenie zużycia energii podczas procesu produkcyjnego od 10 do 15 proc. w porównaniu z produkcją materiałów poliestrowych wytwarzanych z ropy naftowej. Wykorzystanie składnika pochodzenia roślinnego może zmniejszyć pięciokilogramową emisję CO2 na samochód.