Nowa folia Lean Film firmy Avery Dennison

Nowa folia Lean Film firmy… Firma Avery Dennison wprowadziła na rynek nową folię Lean Film. Oficjalna premiera produktu miała miejsce podczas targów Labelexpo Europe 2007, które odbyły się w Brukseli.

Jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek na Labelexpo Europe 2007, nowa folia Fasson Lean Film firmy Avery Dennison została entuzjastycznie przyjęta – na przykład podczas targów Nova Milanese niedaleko Mediolanu, gdzie tak producent etykiet Maer, jak i główny międzynarodowy właściciel marki Bolton Manitoba wyrazili swoje niezwykłe zadowolenie z wyników prób terenowych, w których wykorzystano nowy materiał samoprzylepny do produkcji etykiet.

Mając świadomość odnośnie najnowszych trendów i potrzeb na rynku etykiet, firma Avery Dennison podjęła decyzję o zainwestowaniu w stworzenie innowacyjnych folii samoprzylepnych do produkcji etykiet. Podstawowym celem projektu było stworzenie materiałów gwarantujących efektywność kosztów na wszystkich etapach łańcucha dostaw etykiet oraz chęć przyczynienia się do szerzenia postawy pro środowiskowej w zakresie dostaw, konwersji oraz zastosowania etykiet samoprzylepnych.

Wykorzystując opatentowaną technologię Avery Dennison, firma stworzyła nowy wachlarz produktów - Fasson Lean Film, wyprodukowany w oparciu o cienkie folie do produkcji etykiet – stworzoną metodą współwytłaczania, przeznaczoną do produkcji maszynowej mieszaninę poliolefinów. Zastosowanie tej specjalnej folii - o rozmiarze 53 mikronów - gwarantuje znaczące zwiększenie liczby wydrukowanych etykiet na przetworzoną rolkę materiału. Zastosowanie Fasson Lean Film może więc wpłynąć pozytywnie na oszczędność czasu i kosztów w odniesieniu do wymiany rolek czy tworzenia połączeń na długość – tak dla użytkownika końcowego jak i producenta etykiet.


Tak jak w przypadku każdego projektu mającego na celu stworzenie nowego produktu, na różnych jego etapach przeprowadzono próby terenowe w celu sprawdzenia różnorodnych aspektów, w tym sposobu w jaki nowy materiał zachowuje się w warunkach naturalnych oraz w celu sprawdzenia, czy produkt taki spełnia określone wymogi jakościowe.

Dwie włoskie firmy zgodziły się wziąć udział w tych próbach. Jedną z nich był producent etykiet Maer Italia, drugą zaś klient tej firmy Bolton Manitoba. Wymienione spółki ściśle współpracują ze sobą jako strategiczni partnerzy w zakresie rozwoju i tworzenia opakowań.

Czytaj więcej:
Folia 393
Nowości 341