We wrześniu 2004 roku BASF, największy koncern chemiczny świata, rozpocznie w Polsce nową kampanię wizerunkową. Kampania potrwa do końca listopada br. i obejmie reklamę w wybranej prasie ogólnopolskiej o tematyce ekonomiczno-biznesowej i społecznej, kampanię outdoorową z wykorzystaniem prestiżowych nośników typu Black Light 6x3 oraz kampanię internetową w portalach ekonomicznych.
Od kwietnia br kampania trwa już w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Holandii i Wielkiej Brytanii. W Szwajcarii, podobnie jak w Polsce, ruszy w drugiej połowie roku.
Kampania adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, którzy żywo interesują się zagadnieniami z zakresu polityki, biznesu i problematyki społecznej, a jej celem jest poinformowanie finalnego konsumenta o niezwykłych i innowacyjnych osiągnięciach firmy. Mało kto wie, że rozwiązania opracowane przez BASF można znaleźć w tak zróżnicowanych produktach jak filtry UV czy specjalne dodatki na bazie polimerów, wykorzystywane między innymi do wzmacniania konstrukcji betonowych nowoczesnych mostów. Dlatego też motywem przewodnim kampanii jest hasło "Niewidoczny wkład w widoczne osiągnięcia".
"Nasze rozwiązania i wynalazki, których nie widać na pierwszy rzut oka, znajdują szerokie zastosowanie w wielu produktach i gałęziach przemysłu. Jesteśmy najbardziej innowacyjną firmą branży chemicznej, a przez to odgrywamy ogromną rolę w procesie tworzenia nowych produktów i poszukiwaniu optymalnych rozwiązań technologicznych dla swoich klientów. Mogą oni liczyć na pomoc przy usprawnianiu procesów produkcyjnych, poprawianiu jakości oraz znacznej redukcji kosztów. Wspieramy w ten sposób naszych partnerów biznesowych w osiąganiu przez nich sukcesów rynkowych". – powiedział Herbert Frankenstein, Prezes Zarządu BASF Polska
Nowa kampania wizerunkowa powstała przy współudziale niemieckiej agencji Lesch+Frei, która posiada również swoje oddziały w Zurichu i Mediolanie. Polskiej adaptacji dokonał znany tandem Jasieński & Stadnicki. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny będzie dom mediowy Star Media. Za działania informacyjne w mediach odpowiedzialna jest agencja PUBLINK.
* * *
BASF jest wiodącą firmą chemiczną na świecie. Swoim klientom oferuje szeroki asortyment, który obejmuje: chemikalia, tworzywa sztuczne, produkty uszlachetniające, środki ochrony roślin i chemikalia specjalne, sięgając aż do ropy naftowej i gazu ziemnego. Jej siłę stanowi unikatowa strategia produkcji zintegrowanej. W ten sposób przedsiębiorstwo osiąga maksymalną efektywność kosztów i długofalową przewagę nad konkurencją. BASF kieruje się w swoim działaniu ideą zrównoważonego rozwoju (Sustainable Development). Firma zatrudnia na całym świecie ponad 89 000 pracowników. W roku 2003 koncern BASF uzyskał obrót rzędu 33,4 mld Euro. BASF jest notowany na giełdach we Frankfurcie (BAS), Londynie (BFA), Zurychu (BAS), Paryżu (BA) oraz Nowym Jorku (BF).
* * *