Firma Avery Dennison zaprezentowała nowe etykiety samoprzylepne, które znalazły zastosowanie na opakowaniach napojów owocowych.
Projekt samoprzylepnej etykiety Fasson Global Co-Ex White określanej mianem "funky" przedstawia ekologiczny, naturalny obraz ze sprawiającym wrażanie pergaminu tłem pokrytym plamkami. Etykiety posiadają też przyjazną grafikę, niezbędne informacje o produkcie oraz kod paskowy. Ich przeznaczeniem stały się jednorazowe butelki typu PET o pojemności 0,25 l.
Do stworzenia etykiet wybrano folię Fasson Global Co-Ex ponieważ, zdaniem producenta "reprezentuje ona spójny substrat dla druku o wysokiej jakości i oferuje dokładne, szybkie nanoszenie etykiet".
- Grafika była niezwykle prosta, ale osiągnięcie świeżego i naturalnego wyglądu - szczególnie poprzez pokryte plamkami tło - uczyniło ją dużym wyzwaniem - podkreślają przedstawiciele producenta. - Całą reprografię oraz CTP wykonaliśmy w naszej firmie i w 100 proc. udało nam się dopasować do kromalin klienta. Używając specjalnych wałków o wysokiej liniaturze wydrukowaliśmy - aby zapewnić najlepszą możliwą grafikę - etykiety w technologii UV flexo w siedmiu kolorach. Są one pokryte matowym lakierem oraz atramentami Intercolor. W rozmaitych wariantach używaliśmy kolorów dodatkowych oraz zmienialiśmy pokryte plamkami tło w każdej wersji. Wszystko po to by podkreślić motyw naturalnego wyglądu.
Nowa etykieta Fasson Global Co-Ex White, która jest specjalnie pokryta dla optymalnej drukowalności, posiada separator białego glassine BG42 oraz trwały klej Fasson S692N. Laminat samoprzylepny został tak zaprojektowany, aby dostarczyć wszechstronnych parametrów wymaganych przez właściciela marki dla wysokonakładowych etykiet w gamie produktów premium. Te parametry to zgodność, szybkie nanoszenie, dokładne umieszczenie etykiety oraz dobra przylepność.
Obecna także na polskim rynku Firma Avery Dennison jest wiodącym producentem przylepnych materiałów etykietowych, znaczników handlowych, systemów etykietowania i znakowania towaru oraz produktów biurowych.