Nowe firmy stawiają na zewnętrzne finansowanie

Nowe firmy stawiają na zewnętrzne… W całym 2016 roku w Polsce otwarto ponad 340 tysięcy nowych firm. W samym tylko pierwszym kwartale 2017 powstało ponad 86,6 tys., tj. o ponad 2,6 tys. więcej niż w tym samym czasie w 2016 r. Tzw. startupy są coraz bardziej znaczące dla krajowej gospodarki. Każda z firm dla rozwoju potrzebuje środków finansowych, które dla nowych działalności nie są łatwo dostępne na rynku.

- Ponad 90 proc. polskich małych przedsiębiorstw to działalności jednoosobowe i mikro firmy – zatrudniające do 10 osób. Stąd też, aby ułatwić młodym przedsiębiorcom start i zwiększyć szanse na skorzystanie z zewnętrznego finansowania zdecydowaliśmy, że z naszej oferty mogą skorzystać firmy już od pierwszego dnia działalności firmy – mówi Daniel Mrozek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży w BZ WBK Leasing.

W świetle wyników badania „Leasing Index” korzystanie z leasingu wśród małych firm z całej Polski deklaruje 35 proc. Istotny jest również fakt, że kolejny rok z rzędu ponad 90 proc. przedsiębiorstw korzystających z leasingu ocenia dobrze lub bardzo dobre współpracę z leasingodawcą. Dane te tylko potwierdzają bardzo wysoki standard obsługi klientów na przestrzeni ostatnich lat, ale i również dojrzałość całego sektora leasingu.

- Warto docenić aktywność małych firm w kontekście finansowania swojej działalności przez leasing, a prognozy w tym zakresie tylko potwierdzają, że udział tego segmentu biznesu będzie systematycznie rósł, przy jednoczesnym zwiększaniu się poziomu świadomości finansowej i potrzeb inwestycyjnych tego typu podmiotów. Są na to duże szanse, gdyż nie słabnie skłonność Polaków do zakładania firm. Nieprzerwanie od 2014 r. odnotowujemy w Polsce mocny wzrost odsetka mikroprzedsiębiorstw w całej populacji przedsiębiorstw – wskazuje Daniel Mrozek.

Finansowanie od pierwszego dnia działalności

Przygotowana przez BZ WBK Leasing oferta autoleasingu, czyli finansowania samochodu bez konieczności udokumentowania dochodów oraz obrotów firmy, jest możliwa od pierwszego dnia funkcjonowania firmy. Samochód jest podstawowym narzędziem pracy każdego przedsiębiorcy, często jednak jego zakup wiąże się ze sporym wydatkiem dla firmy, szczególnie nowej. Nie musi tak być, jeśli przedsiębiorca jako formę sfinansowania auta firmowego wybierze coraz łatwiej dostępny leasing.

W ramach autoleasingu nowopowstałe firmy mogą sfinansować nowy albo używany samochód osobowy lub ciężarowy do 3,5 t, którego wartość nie przekracza 150 tys. zł netto. Finansowane auto nie może być starsze niż 6 lat, przy czym w przypadku przedmiotów używanych suma wieku przedmiotu leasingu w dacie zawarcia umowy i okresu umowy nie może przekraczać 9 lat. Minimalna opłata wstępna wynosi 20%, a pozostałą część płatności przedsiębiorca może rozłożyć nawet na 60 miesięcy. Finansowanie jest dostępne w maksymalnie uproszczonej procedurze opartej na kryterium przedmiotu, co oznacza bardzo krótką ścieżkę decyzyjną.

- W młodych firmach przedsiębiorcy najczęściej sami odpowiadają za wszystkie aspekty prowadzonej działalności i bardzo istotny jest dla nich czas, stąd formalności wymagane do zawarcia umowy ograniczyliśmy do minimum. W autoleasingu nie ma konieczności przedstawiania dokumentów finansowych firmy oraz zaświadczeń z ZUSu i Urzędu Skarbowego – podkreśla Daniel Mrozek.

Czytaj więcej:
Opinie 93