Jednym z lekkich detali zaprezentowanych podczas targów był pedał hamulca stosowany w autach Porsche Panamera NF i Bentley Continental GT, wykonany z kompozytu Tepex. Jest to pierwsze na świecie zastosowanie materiału kompozytowego w pedale hamulca, stanowiącego bardzo ważny element z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów aut. Komponent został nagrodzony w konkursie organizowanym przez amerykańskie stowarzyszenie Society of Plastics Engineers (SPE).
Warto dodać, że Tepex to także idealny materiał do produkcji elementów wykończenia komory silnika, pokryw zbiorników paliwa oraz obudowy tunelu środkowego. Takie elementy są już stosowane w niektórych standardowych modelach aut, np. w autach Bentley Bentayga SUV.
Innym ciekawym zastosowaniem lekkich materiałów Lanxess w motoryzacji był moduł miski olejowej wykonany z tworzywa Durethan BKV 30 H2.0 (PA 6), użyty w modelu Porsche 911 Carrera. Ten złożony komponent spełnia wymagania określone dla nowej generacji silników w zakresie zmniejszenia masy, integracji funkcji oraz ekonomicznej produkcji.
O potencjale tworzyw sztucznych i możliwości ich zastosowania w częściach samochodowych mówi Axel Tuchlenski z firmy Lanxess.