
Nowość działającego także w naszym kraju koncernu 3M ma być odpowiedzią na wymagania związane z poprawą charakterystyki przepływu. Szklane mikrokulki są o 40 proc. trwalsze i mocniejsze niż ich poprzedniczki. Do tego udało się o połowę zmniejszyć ich wielkość. Produkt jest przeznaczony do stosowania go we wszelkiego rodzaju aplikacjach, w których wymagane lub możliwe jest zastąpienie włókna szklanego lub wypełniaczy przy jednoczesnym poprawieniu reologii plastycznego związku. Szczególnie dużym wzięciem nowe rozwiązanie 3M powinno się cieszyć w przemyśle lotniczym. Ponieważ mamy do czynienia z wysokotemperaturowym tworzywem, więc może ono zastępować aluminium w procesie produkcji samolotów,
Szklane bąbelki można stosować wszędzie tam, gdzie możliwe jest zastąpienia włókna szklanego lub wypełniaczy przy jednoczesnym poprawieniu reologii plastycznego związku. Warto także wspomnieć o nowym, istotnym zastosowaniu wysokotemperaturowego tworzywa w przemyśle lotniczym, w którym zastępuje ono aluminium w celu wyprodukowania lekkiego samolotu.
Warto wiedzieć, że nowe małych rozmiarów szklane mikrokulki działają jak łożyska, poprawiając zdolność płynięcia mas plastycznych i umożliwiając produkcję bardziej skomplikowanych elementów. Nowość 3M o nazwie Performance Additive iM30K jest pierwszą pustą w środku, szklaną mikrokulką w asortymencie szklanych bąbelków wytwarzanych przez koncern. Produkt jest w stanie wytrzymać wysokie wartości ciśnienia występujące w technologii łączenia termoplastycznego, formowania wtryskowego i wytłaczania. Mikrokulka powstała ze szkła borokrzemianowego, jest nierozpuszczalna w wodzie, stabilna chemicznie i zawiera małą ilość alkaliów. Jej średnica wynosi zaledwie 17 mikronów, a odporność na zgniatanie izostatyczne to 2 tys. bar.
Termoplastyczny elastomer wykorzystywany jest też do produkcji uszczelek odpowietrzników montowanych w podszybiu w dwóch typach samochodów marki Peugeot. Powodem tego jest niezwykłe połączenie gumopodobnych właściwości mechanicznych oraz odporności na działanie warunków atmosferycznych. Umieszczony między przednią szybą a przedziałem silnikowym otwór wentylacyjny, rozciągający się na całą szerokość pojazdu sprawia, że świeże powietrze może przenikać z zewnątrz do wnętrza pojazdu. W samochodach Peugeot wykonane z elastomeru termoplastycznego uszczelki są formowane (nalewane) na podłoże odpowietrznika ze wzmocnionego szkłem polipropylenu. Nalewanie jest częścią pojedynczego cyklu formowania trzyczęściowego elementu, składającego się z polipropylenowego podłoża strukturalnego, uszczelki z Tekronu oraz zabudowanego na stałe wziernika, przez który można sprawdzić numer nadwozia pojazdu.