Koncern Amcor wprowadził na europejski rynek nowe opakowanie PET dla zastosowań wymagających gorącego napełniania.
Nowa butelka ma być skuteczną alternatywą dla pojemników szklanych, w których do tej pory producenci żywności i napojów znacznie częściej umieszczali swoje produkty. Nowe opakowanie PET wyposażone zostało w o wiele sztywniejszą niż do tej pory w tego typu butelkach szyjkę. Pojemność nowego opakowania to 0,33 l, jego waga 0,29 gram.
Opakowanie powstało w firmowej technologii PowerFlex, a na etapie produkcji sięgnięto po opatentowany projekt bezpanelowy, dzięki któremu możliwe jest usprawnienie procesów gorącego napełniania. Zastosowano także techniki projektowania i produkcji wykorzystujące próżnię poprzez opatentowaną bazę projektową.
Podczas ochładzania się cieczy unikalna membrana w podstawie odkształca się. Tym samym dysponuje ona właściwościami geometrycznymi, które umożliwiają odkształcanie w górę w miarę wytwarzania się próżni. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań dla gorącego napełniania PET, butelki są łatwiejsze w etykietowaniu ponieważ nie posiadają paneli próżniowych ścianek bocznych. Przy pakowaniu nie trzeba się więc martwić o nieprawidłowe etykietowanie ani występowanie tzw. efektu marszczenia, który zdarza się w przypadku etykietowania na panelach.
Nowe butelki Amcor są dostępne w dwóch wersjach. Pierwsza z nich posiada trzy poziome żebra do zastosowań związanych z gorącym napełnianiem, natomiast druga ma gładkie ścianki przystosowane do produktów o temperaturze otoczenia.