Reklama produktu jest zabroniona w ogólnodostępnych mediach, więc trzeba często zmieniać opakowania. To strategia wykorzystywana przez producentów mocnych alkoholi.
Teraz wspomnianą taktykę wykorzystał producent wódki Wyborowa. Wprowadził nową butelkę produktu, licząc, że dzięki temu sprzedaż alkoholu wzrośnie o 5 proc. Zmiana opakowania ma także pozytywnie wpłynąć na jej sprzedaż eksportową.
Nowe opakowanie inspirowane jest promieniami światła, które przywodzą na myśl podświetlone nocą budowle, mosty czy stadiony sportowe. Butelka kształtem przypomina kolumnę, ma grube dno i charakterystyczne rzeźbienia. W procesie swej produkcji opakowania w temperaturze 600 st. C trafiło do specjalnego tunelu komory, w której przez rozpylenie związków metalicznej cyny zostało uszlachetniane na gorąco. Związek wniknął w powierzchnię szkła, nadając mu połysk. Podniósł także wytrzymałość mechaniczną powierzchni.
Oczywiście szkło z prezentowanej butelki, tak jak każde inne opakowaniowe, nadaje się do recyklingu. To istotne, bo tylko odpowiedniej jakości zebrane szkło opakowaniowe jest możliwe do zagospodarowania.