Koncern Ball Packaging Europe szykuje na nadchodzący rok wiele nowych rozwiązań w odniesieniu do aluminiowych puszek i butelek, którymi zarzuci europejski rynek opakowaniowy.
Ball to lider na rynku produkcji opakowań aluminiowych do napojów. Firma poinformowała własnie o swoich planach produkcyjnych na 2012 r.
Przede wszystkim Ball doprowadził do łatwego przestawiania własnej produkcji na puszki standardowe lub typu sleek. Pierwsza linia produkująca aluminiowe puszki typu sleek o pojemności 330 ml zostanie uruchomiona w zakładzie firmy firmy w Oss w Holandii w kwietniu 2012 r. Wcześniej puszki typu sleek produkowano wyłącznie ze stali w zakładzie austriackim Weissenthurm. Warto wiedzieć, że atrybuty puszek aluminiowych sprawiają, że bardzo dobrze nadają się one do napojów energetycznych, mrożonych herbat gotowych do spożycia oraz wody. Smukły kształt aluminiowych puszek, bo to główny wyróżnik opakowań sleek, pomaga także w sprawnym pozycjonowaniu marki.
Z myślą o przyszłym roku Ball przygotowuje też opakowania premium dla dużych marek.
Po raz pierwszy koncern dostarczy swoim odbiorcom wysokiej jakości butelki aluminiowe produkowane w Europie, a konkretnie w Czechach.
Tego typu opakowania mają być szczególnie dobrym rozwiązaniem w przypadku marek premium oraz promocji napojów w klubach i barach oraz podczas dużych imprez.
Aluminiowe butelki mają ponadto tę zaletę, że można ich używać na typowej linii rozlewniczej, gdyż nie wymagają kosztownej i czasochłonnej adaptacji. Nadają się do wszelkiego rodzaju napojów i zamykane są standardowym kapslem. Butelki z aluminium będą miały pojemność 330 ml oraz 500 ml i będą dostępne od początku nowego roku.
Tuz przed końcem roku Ball dokonał także dalszych usprawnień systemu wielokrotnego zamykania puszek. Wieczko wielokrotnego zamykania (BRE+) może być aktualnie wykorzystywane również do wszystkich napojów wymagających pasteryzacji, w tym napojów energetycznych z zawartością soku owocowego oraz herbaty mrożonej. Z zewnątrz nie sposób odróżnić BRE+ od typowego wieczka wielokrotnego zamykania. Nowa mieszanka tworzywa sprawia, że BRE+ jest odporne na wyższe temperatury.
Ponadto perforowana laserowo etykieta przewodzi kondensat tworzący się podczas pasteryzacji z elementów tworzywowych na zewnątrz. Pierwszy napój energetyczny w puszce wyposażonej w system BRE+ ma trafić na rynek niemiecki już na starcie 2012 r..
Warto wiedzieć, że trendy w poszczególnych segmentach rynku pokazują wielce obiecujący potencjał rozwoju branży napojów w roku 2012. Według instytutu badań rynkowych Datamonitor, segment napojów energetycznych wzrośnie o 6,2 proc. w samej tylko Europie. Badacze rynku spodziewają się, że sprzedaż mrożonej herbaty gotowej do spożycia wzrośnie natomiast o 3,7 proc. Producenci napojów upatrują również szans rozwoju we wzroście segmentu wody (spodziewany wzrost w 2012 to 1,28 proc.) oraz wina (0,29 proc.).
Z nowościami Ball Packaging Europe będzie można zapoznać się w terminie 9-11 listopada na targach Brau Beviale w Norymberdze.