- Przemysł oponiarski pozostaje jednym z naszych najważniejszych rynków - powiedział dr Dietmar Hoff, Dyrektor Działu Marketing Tire Products w jednostce Rhein Chemie koncernu LANXESS. - W ramach naszej linii Rubber Additives istotny wkład w nasze wyniki biznesowe mają dodatki do związków kauczukowych, środki antyadhezyjne i membrany do pras wulkanizacyjnych. Membrany z trwałą powłoką ułatwiają pracę producentów samochodów, sprawiając, że proces produkcji jest dużo bardziej wydajny dzięki wyeliminowaniu potrzeby ciągłego spryskiwania membrany środkiem antyadhezyjnym.
Czystsza produkcja opon dzięki pozbawionym silikonu, zmywalnym i trwałym środkom antyadhezyjnym
Rhein Chemie zapewnia producentom opon innowacyjne rozwiązania do produkcji wysokiej jakości opon. W produkcji opon samouszczelniających się lub opon o obniżonym poziomie hałasu konieczne jest, aby środki antyadhezyjne nałożone na preformę lub na nią przeniesione zostały całkowicie usunięte po procesie wulkanizacji. Ma to kluczowe znaczenie dla zagwarantowania, że nałożone potem polimery i pianki będą dobrze przylegać. Rhein Chemie oferuje różnorodne rozwiązania w tym zakresie.Oprócz tradycyjnych zawierających silikon produktów takich jak Rhenodiv BP-286 i Rhenodiv BP 2864, które po wulkanizacji usuwa się z opon za pomocą systemów czyszczenia mechanicznego lub technologii laserowej, aktualnie dostępne są już nowe, całkowicie pozbawione silikonu produkty takie jak Rhenodiv BP-166 i Rhenodiv BP-9500, które zmywa się jeszcze łatwiej dzięki nowemu, rozpuszczalnemu w wodzie środkowi antyadhezyjnemu. Te produkty spełniają również coraz bardziej restrykcyjne wymogi producentów samochodów, którzy dążą do całkowitego wyeliminowania silikonów z procesu produkcji opon.
Membrany Rhenoshape z trwałą powłoką antyadhezyjną umożliwiają producentom wulkanizację opon bez stosowania dodatkowych środków antyadhezyjnych, co eliminuje potrzebę czyszczenia opon po wulkanizacji. Ponieważ proces spryskiwania preform do opon nie jest już konieczny, nie ma ryzyka pojawienia się zanieczyszczeń – ani na powierzchniach opony o krytycznym znaczeniu, ani w miejscu pracy. Dzięki tej technologii korzystanie z silikonów w procesie produkcji opon przestaje być konieczne.