Spółka FANUC Polska Sp. z o.o. poinformowała o zmianach w zarządzie firmy. W związku z nominacją Konrada Grohsa - prezesa i założyciela polskiego oddziału FANUC - na stanowisko dyrektora generalnego europejskiego działu marketingu oraz pionu wsparcia sprzedaży w europejskiej centrali firmy, prezesem spółki FANUC Polska zostanie Jędrzej Kowalczyk. Nowy prezes dotychczas piastował stanowisko dyrektora polskiej spółki córki, gdzie był odpowiedzialny za koordynowanie działu sprzedaży produktów na rynku krajowym.
Nominacja Grohsa wiąże się ze zmianami w filozofii działania FANUC w Europie. Spółka chce wzmocnić swoją pozycję na Starym Kontynencie m.in. poprzez wykorzystanie potencjału drzemiącego w najbardziej utalentowanych menadżerach lokalnych oddziałów FANUC. Jeszcze do niedawna kandydaci na najważniejsze stanowiska w koncernie musieli wykazać się doświadczeniem zdobytym na rynku japońskim lub na rynkach Europy Zachodniej, co skutecznie ograniczało dostęp do szczebli zarządczych menadżerom z krajów rozwijających się. Natomiast obecnie najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę podczas wyboru osób powoływanych na najbardziej odpowiedzialne stanowiska będą takie cechy jak talent, wykształcenie, pracowitość czy determinacja w dążeniu do celu.
- FANUC to firma przyjazna przedsiębiorcom, dlatego naszym priorytetem jest dostarczenie im nowoczesnych rozwiązań, które pomogą zoptymalizować procesy, wzmocnić efektywność zakładów, a w efekcie podnieść ich konkurencyjność rynkową - powiedział Konrad Grohs. - Od ponad siedmiu lat z przyjemnością realizowałem tę misję w Polsce, a dziś z pełną świadomością powagi stojącego przede mną wyzwania gotów jestem wspierać je na rynku europejskim.
Jednym z najważniejszych dokonań Grohsa jest stworzenie w Polsce profesjonalnego zespołu specjalistów w dziedzinie automatyki i robotyki. Dzięki umiejętnemu połączeniu kompetencji 27 pracowników polskiego oddziału FANUC dotychczasowy prezes wzmocnił pozycję firmy oraz zwiększył rozpoznawalność marki na krajowym rynku. Polski oddział FANUC stale współpracuje z coraz liczniejszym gronem polskich producentów, a wymiernym efektem tych działań jest imponujący, 250-procentowy wzrost sprzedaży produktów japońskiego producenta w Polsce na przestrzeni dwóch ostatnich lat. Spółka generuje obecnie roczny przychód w wysokości ok. 50 mln zł.
Nowy prezes, Jędrzej Kowalczyk, związany jest z FANUC Polska Sp. z o.o. od stycznia 2009 r. Początkowo zatrudniony był jako inżynier serwisu robotów, później awansował na szefa serwisu robotów, a w ostatnim czasie był doradcą klientów w zakresie robotyzacji produkcji. Kowalczyk dotychczas był odpowiedzialny za koordynowanie działu sprzedaży wszystkich produktów FANUC w Polsce.