
Nominacja Grohsa wiąże się ze zmianami w filozofii działania FANUC w Europie. Spółka chce wzmocnić swoją pozycję na Starym Kontynencie m.in. poprzez wykorzystanie potencjału drzemiącego w najbardziej utalentowanych menadżerach lokalnych oddziałów FANUC. Jeszcze do niedawna kandydaci na najważniejsze stanowiska w koncernie musieli wykazać się doświadczeniem zdobytym na rynku japońskim lub na rynkach Europy Zachodniej, co skutecznie ograniczało dostęp do szczebli zarządczych menadżerom z krajów rozwijających się. Natomiast obecnie najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę podczas wyboru osób powoływanych na najbardziej odpowiedzialne stanowiska będą takie cechy jak talent, wykształcenie, pracowitość czy determinacja w dążeniu do celu.
- FANUC to firma przyjazna przedsiębiorcom, dlatego naszym priorytetem jest dostarczenie im nowoczesnych rozwiązań, które pomogą zoptymalizować procesy, wzmocnić efektywność zakładów, a w efekcie podnieść ich konkurencyjność rynkową - powiedział Konrad Grohs. - Od ponad siedmiu lat z przyjemnością realizowałem tę misję w Polsce, a dziś z pełną świadomością powagi stojącego przede mną wyzwania gotów jestem wspierać je na rynku europejskim.
Jednym z najważniejszych dokonań Grohsa jest stworzenie w Polsce profesjonalnego zespołu specjalistów w dziedzinie automatyki i robotyki. Dzięki umiejętnemu połączeniu kompetencji 27 pracowników polskiego oddziału FANUC dotychczasowy prezes wzmocnił pozycję firmy oraz zwiększył rozpoznawalność marki na krajowym rynku. Polski oddział FANUC stale współpracuje z coraz liczniejszym gronem polskich producentów, a wymiernym efektem tych działań jest imponujący, 250-procentowy wzrost sprzedaży produktów japońskiego producenta w Polsce na przestrzeni dwóch ostatnich lat. Spółka generuje obecnie roczny przychód w wysokości ok. 50 mln zł.
Nowy prezes, Jędrzej Kowalczyk, związany jest z FANUC Polska Sp. z o.o. od stycznia 2009 r. Początkowo zatrudniony był jako inżynier serwisu robotów, później awansował na szefa serwisu robotów, a w ostatnim czasie był doradcą klientów w zakresie robotyzacji produkcji. Kowalczyk dotychczas był odpowiedzialny za koordynowanie działu sprzedaży wszystkich produktów FANUC w Polsce.