Royal DSM N.V., światowa firma naukowa działająca w sektorach nauk przyrodniczych i materiałowych, wprowadza nowy wizerunek marki ujęty w haśle: Inteligentna nauka. Lepsze życie. Nowa prezentacja marki stanowi symbol przejścia spółki do etapu „nowego DSM”.
Po zakończeniu transformacji DSM z firmy stricte chemicznej w podmiot sektora nauk przyrodniczych i materiałowych działający w dziedzinie ochrony zdrowia, żywienia i materiałów, stworzenie nowej marki stanowi logiczny etap rozwoju. Takie posunięcie to bardzo jasny sygnał dla klientów, dostawców, udziałowców i społeczności, w których spółka działa, jak również dla pracowników DSM, że firma zamknęła pewien rozdział i obecnie rozpoczyna nowy. Nowa marka stanowi symbol przejścia spółki do etapu „nowego DSM”.
Jest ona również odbiciem całościowej koncepcji pozycjonowania spółki. Ponadto wspiera ona strategię i kulturę DSM oraz sposób, w jaki firma chce pomóc pracownikom działać razem jako zespół. Nowa marka stanowi wartość w zakresie zrównoważonego rozwoju (czyli pracy opartej na trzech filarach: ludziach, ochronie środowiska planety i zyskach ( People, Planet and Profit), która pozwala tworzyć wartość dla wszystkich zainteresowanych) i filozofii Jednego DSM (która opiera się na przekonaniu, że osiągnięcie celów strategicznych DSM jest możliwe wyłącznie pod warunkiem działania jako zjednoczony zespół na całym świecie), a ponadto wpisuje się w misję DSM dotyczącą doskonalenia życia zarówno ludzi współczesnych, jak i przyszłych pokoleń.
Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu DSM, Feike Sijbesma, mówi: „Gdy zakończyliśmy restrukturyzację naszego portfela produktów za pomocą nowej strategii opartej na rozwoju, i przeszliśmy do zmiany kultury przedsiębiorstwa, przestrzegając filozofii Jednego DSM, nadszedł czas, aby zaznaczyć powstanie nowego DSM, zarówno wewnętrznie, jak i na zewnątrz.”
Nowe DSM można opisać nowym hasłem spółki: Inteligentna nauka. Lepsze życie. (Bright Science. Brighter Living). DSM używa swoich zasobów naukowych i innowacyjnych we współpracy z klientami, aby tworzyć produkty i rozwiązania, które zmieniają nasze życie na lepsze.
Oprócz powyższego hasła, nowa marka obejmuje również zmienione logo. Nowe logo kojarzy się z jasnością. Ale to nie wszystko, ponieważ jego przesłanie jest znacznie szersze: Zestawienie i nałożenie barw oznacza różnorodność pracowników DSM oraz wyjątkowe połączenie globalnych talentów i technologii spółki, które wspólnie pracują na rzecz tworzenia innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w różnych branżach (żywienie, ochrona zdrowia i materiały). Nowe logo niesie również w sobie wrażenie dynamicznego ruchu, ponieważ firma wciąż szuka możliwości rozwoju w stale zmieniającym się świecie i ma w tej dziedzinie liczne osiągnięcia.