O perspektywach dla etykiet IML pod Tatrami

O perspektywach dla etykiet… Konferencja "Pro IML'14 Innowacyjne Opakowanie: od projektu do wykonania", która odbyła się w dn. 13-15 stycznia w Bukowinie Tatrzańskiej, zgromadziła kilkudziesięciu przedstawicieli firm działających w tym sektorze - producentów, dostawców technologii i maszyn.

Bezpośrednią okazją do spotkania była 15 rocznica wprowadzenia technologii produkcji etykiet In Mould Labeling na polski rynek przez firmę Chesapeake Białystok, organizatora konferencji. Spółka Chesapeake Białystok zaczęła korzystać z tej technologii jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych zakładów w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Ponad 15 lat temu, jako jedna z pierwszych drukarni w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęliśmy produkcję etykiet IML - powiedział Andrzej Sosna, dyrektor generalny Chesapeake Białystok. - Zdobywane niejako "po drodze" doświadczenia z zakresu druku w technologii UV, w tym szczególnie z użyciem farb o obniżonej migracji, pozwoliło nam przy tym zagwarantować bezpieczeństwo wyrobów spożywczych.

Przedstawiciel firmy zaznaczył, że grono klientów firmy z Europy Zachodniej, którzy rozumieją istniejące obostrzenia technologiczne systematycznie rośnie, dlatego spółka stara się wykorzystać tę dynamikę do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, rozwijając przy tym produkt, jakim są etykiety In Mould Labeling.

Podczas konferencji nie zabrakło inspirujących wystąpień oraz merytorycznych dyskusji. Z uczestnikami konferencji spotkali się m.in. Marzena Pawlicka z Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, Mariusz Chmielewski z KM-System, Lucija Kraljia z Taghleef Insustries Kft i Robert Kuczera reprezentujący firmę Huber. Z kolei przedstawiciele Chesapeake Białystok, Magdalena Michalska i Ewa Świerzbińska, opowiadali o bezpieczeństwie produkcji oraz tzw. efekcie WOW w projektowaniu opakowań i etykiet.

Pro IML'14


Oprócz prelekcji, uczestnicy wydarzenia mogli się też zapoznać się z najnowszymi urządzeniami i technologiami wykorzystywanymi w produkcji etykiet IML.

Organizator konferencji, Chesapeake Białystok z siedzibą w Zaściankach w woj. podlaskim, to drukarnia offsetowa wytwarzająca opakowania i etykiety dla produktów kategorii premium. Powstał na bazie działającej od 1989 roku drukarni Cezar. Od 2010 roku spółka należy do międzynarodowej grupy Chesapeake, w skład której wchodzą 37 zakłady w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. Grupa zatrudnia ponad 4 800 pracowników, a w 2012 roku globalne obroty przekroczyły 650 mln euro.

W Chesapeake Białystok pracuje ok. 300 osób. W ofercie znajdują się opakowania typu Premium, ulotki do leków i kosmetyków, papierowe etykiety wysoko przetworzone WGL, etykiety samoprzylepne SAL, etykiety foliowe IML. Produkty dedykowane są dla branży kosmetycznej, farmaceutycznej, alkoholowej, spożywczej i chemicznej. Kluczowe marki obsługiwane przez Chesapeake Białystok to: L'Oreal Paris, Nivea, Ballantine's, Chivas Regal, Żubrówka, Lindt, Davidoff, Aquafresh, Magnat, Lisner i Zielona Budka.