Od dziś spółki Rajapack działają pod wspólną marką Raja

Od dziś spółki Rajapack działają…

Grupa Raja, europejski lider w dystrybucji opakowań, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia przedsiębiorstw, ogłosiła dziś, że jej 15 spółek europejskich, które dotychczas funkcjonowały pod nazwą Rajapack, jednoczy się pod wspólną marką Raja. Od dziś oddział Rajapack Polska, podobnie jak 14 pozostałych europejskich spółek należących do grupy, będzie funkcjonował pod wspólną marką Raja. Zmiana ta ma na celu zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów w całej Europie i jest kontynuacją dynamicznego rozwoju grupy. 

Francuska Grupa Raja od 65 lat oferuje najlepsze produkty w dziedzinie rozwiązań opakowaniowych, asortymentu do transportu, magazynowania, wyposażenia warsztatu, konserwacji, higieny, ochrony osobistej, materiałów biurowych, mebli i wyposażenia sklepów dla firm wszystkich wielkości i branż w całej Europie. Jest obecna w 18 krajach, w których zatrudnia łącznie 1 900 pracowników. W 2018 r. grupa świadczyła usługi na rzecz 420 000 klientów i uzyskała obroty w wysokości 631 mln euro, co czyni ją europejskim liderem na rynku opakowań.

Europejska marka

15 spółek europejskich z siedzibami w Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Włoszech, Czechach, Szwajcarii, Norwegii, Polsce, Danii, Szwecji, Portugalii oraz Słowacji do tej pory prowadziło swoją działalność pod nazwą Rajapack. Dzisiaj Grupa Raja ogłosiła zjednoczenie nazw wymienionych spółek, dzięki czemu wszystkie działają już pod wspólną marką Raja. Grupa zapewnia, że zmiana nie spowoduje żadnych niedogodności dla klientów. - Marka RAJA to złożona naszym klientom obietnica najwyższej jakości produktów i usług, bliskiej relacji z klientem oraz naszego zaangażowania w kwestie środowiskowe i społeczne - mówi Danièle Kapel-Marcovici, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Raja.

Od 2010 r. marka obecna jest w Polsce i aktualnie w swojej siedzibie w Warszawie zatrudnia ponad 40 osób. Polski oddział poza rynkiem własnym, zaopatruje także Czechy i Słowację. - Jako Raja Polska należymy do Grupy Raja, której strategia koncentruje się na kliencie. Będziemy nadal rozwijać nasz udział rynkowy i z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość - komentuje Jarosław Kamiński, Dyrektor Generalny Raja Polska.

Cele biznesowe i perspektywy na rok 2019

W 2019 r. grupa Raja kontynuuje strategię rozwoju wielokanałowego w całej Europie. - Pragniemy oferować klientom coraz więcej innowacyjnych, spersonalizowanych i ekologicznych rozwiązań. Wzmacniamy naszą ofertę produktową, system logistyczny i organizację, aby osiągnąć założone cele w zakresie wzrostu i rentowności. Inwestycje pozwolą nam wygenerować obroty na poziomie ok. 690 mln euro w 2019 r. - zapowiada Kapel-Marcovici.

Są to ambitne cele, które zostaną zrealizowane poprzez rozwój segmentu Kluczowych Klientów, w szczególności w prężnie rozwijającym się sektorze e-commerce oraz poprzez inwestycje w cyfryzację i wzmocnienie systemu logistycznego. Jednym z działań świadczących o dynamicznym rozwoju Grupy Raja jest nabycie spółek Staples Solutions we Francji, Włoszech i Hiszpanii, dzięki któremu zajmie kluczową pozycję na dwóch głównych rynkach dystrybucji B2B: artykułów i mebli biurowych oraz produktów konserwacji i utrzymywania czystości. – W ciągu 65 lat nasza grupa znacznie się rozwinęła, pozostając od momentu jej utworzenia, wierną duchowi przedsiębiorczości i kultury obsługi klienta. Nabycie spółek Staples Solutions jest największą transakcją zewnętrznego rozwoju naszej grupy. Dążymy do wdrożenia strategii globalnej współpracy biznesowej i intensyfikacji działań w całej Europie - informuje Danièle Kapel-Marcovici. 

Transakcja zostanie sfinalizowana w październiku po uzyskaniu oficjalnego zatwierdzenia i zakończeniu konsultacji z przedstawicielami pracowników.


Czytaj więcej:
Rynek 1135