
Sektor ochrony zdrowia pozostaje jednym z najstabilniejszych rynków towarów konsumpcyjnych z tej prostej przyczyny, że prawdopodobieństwo zachorowania rzadko zmienia się wraz z sytuacją gospodarczą. Opakowania do lekarstw są zatem potrzebne nawet w czasie recesji. Należy jednak zauważyć, że - jak pokazały niedawne wydarzenia związane ze świńską grypą – także inne czynniki mogą wpływać na popyt i wywierać presję na logistykę.
Producenci opakowań dla sektora ochrony zdrowia muszą być w stanie dostosować swoje działania do takich wahań rynku. Nie dotyczy to tylko leków na receptę. Już w tym roku zamiast tradycyjnego w sezonie letnim spadku popytu na produkty sprzedawane bez recepty, np. witaminy i nutraceutyki, odnotowano stałe i silne zapotrzebowanie na suplementy wzmacniające układ odpornościowy.
Nacisk na potrzebę stosowania szybkiego, wygodnego i bezpiecznego rozwiązania wzmacnia jeszcze fakt, że także sami konsumenci oceniają sukces opakowania według tych właśnie kryteriów. Także i w tym wypadku butelki z tworzyw sztucznych sprawdzają się doskonale, oferując znajomy rodzaj opakowania i łatwość użycia dla tych, którzy powinni mieć dostęp do zawartości, a zarazem zabezpieczenia zapobiegające otwarciu opakowania przez osoby, które nie powinny mieć do niego dostępu.
Na przykład opracowując zamknięcia zabezpieczone przed dziećmi, należy pamiętać o potrzebach osób starszych i słabych, dla których wygoda jest bardzo ważna. Z myślą o tym oferowany jest szereg rozwiązań, od prostych zakrętek, które trzeba ścisnąć i obrócić, po system Easytop, który za pomocą klucza umożliwia łatwe otwieranie i zamykanie.
Cyklem życia opakowań do produktów medycznych - od produkcji i napełniania po używanie - rządzą trzy proste reguły: opakowanie musi być dostępne szybko, być łatwe w użyciu i zawsze musi traktować priorytetowo ochronę zawartości, jak i konsumentów. Producent opakowań winien więc mieć przed sobą dwa główne cele - produkcję wielofunkcyjnych rozwiązań spełniających swoje zadanie oraz zdolność dostarczania ich odpowiednio do potrzeb rynku.