Wygoda, szybkość i bezpieczeństwo, to zdaniem Phila Lindsaya, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu w firmie RPC klucz do sukcesu jeśli chodzi o opakowania stosowane w sektorze ochrony zdrowia.
Sektor ochrony zdrowia pozostaje jednym z najstabilniejszych rynków towarów konsumpcyjnych z tej prostej przyczyny, że prawdopodobieństwo zachorowania rzadko zmienia się wraz z sytuacją gospodarczą. Opakowania do lekarstw są zatem potrzebne nawet w czasie recesji. Należy jednak zauważyć, że - jak pokazały niedawne wydarzenia związane ze świńską grypą – także inne czynniki mogą wpływać na popyt i wywierać presję na logistykę.
Producenci opakowań dla sektora ochrony zdrowia muszą być w stanie dostosować swoje działania do takich wahań rynku. Nie dotyczy to tylko leków na receptę. Już w tym roku zamiast tradycyjnego w sezonie letnim spadku popytu na produkty sprzedawane bez recepty, np. witaminy i nutraceutyki, odnotowano stałe i silne zapotrzebowanie na suplementy wzmacniające układ odpornościowy.
Niezależnie od rodzaju tworzywa istotne jest, aby takie leki można było dostarczyć na rynek szybko i skutecznie, dlatego niezbędne jest bezpieczne, mocne i wygodne opakowanie. Buteleczki z tworzyw sztucznych pozostają podstawowym rozwiązaniem dla marek farmaceutycznych w okresach dużego ruchu i to nawet pomimo popularności opakowań blistrowych. Buteleczki tego typu są łatwiejsze do napełniania, co umożliwia wysoką przepustowość przy dużych ilościach. Kwestia ta nabiera coraz większego znaczenia na współczesnym globalnym rynku, gdzie wiele produktów produkuje się na eksport do krajów całego świata. Podobnie też fakt, że buteleczki oferują większe możliwości etykietowania, pozwala firmom farmaceutycznym spełniać wszystkie wymagania prawne dotyczące podawania informacji na opakowaniu.
Nacisk na potrzebę stosowania szybkiego, wygodnego i bezpiecznego rozwiązania wzmacnia jeszcze fakt, że także sami konsumenci oceniają sukces opakowania według tych właśnie kryteriów. Także i w tym wypadku butelki z tworzyw sztucznych sprawdzają się doskonale, oferując znajomy rodzaj opakowania i łatwość użycia dla tych, którzy powinni mieć dostęp do zawartości, a zarazem zabezpieczenia zapobiegające otwarciu opakowania przez osoby, które nie powinny mieć do niego dostępu.
Na przykład opracowując zamknięcia zabezpieczone przed dziećmi, należy pamiętać o potrzebach osób starszych i słabych, dla których wygoda jest bardzo ważna. Z myślą o tym oferowany jest szereg rozwiązań, od prostych zakrętek, które trzeba ścisnąć i obrócić, po system Easytop, który za pomocą klucza umożliwia łatwe otwieranie i zamykanie.
Cyklem życia opakowań do produktów medycznych - od produkcji i napełniania po używanie - rządzą trzy proste reguły: opakowanie musi być dostępne szybko, być łatwe w użyciu i zawsze musi traktować priorytetowo ochronę zawartości, jak i konsumentów. Producent opakowań winien więc mieć przed sobą dwa główne cele - produkcję wielofunkcyjnych rozwiązań spełniających swoje zadanie oraz zdolność dostarczania ich odpowiednio do potrzeb rynku.