Od 2007 r. w Rosji odnotowano ponad 20 proc. wzrost w segmencie opakowań, do produkcji których użyto tworzywa sztuczne.
Rynek opakowań tworzywowych w Rosji charakteryzuje się najwyższym potencjałem rozwoju spośród wszystkich typów opakowań. W samym tylko 2011 r. wzrósł wyniósł ok. 11 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. I co więcej nie przewiduje się spadku tego tempa. Przemawiają za tym zarówno niezaspokojony popyt jak i korzystne wskaźniki makroekonomiczne.
To, co wyróżnia tamtejszą branże, to fakt, że producenci pracują nad poprawą wytrzymałości, elastyczności, wygody zastosowania opakowania oraz możliwością jego ponownego wykorzystania. Dużą uwagę przywiązuje się również do projektu: walorów estetycznych, możliwości wykorzystania opakowania jako nośnika informacji.
Rosyjski rynek opakowalnictwa jest zdominowany przez dwóch kluczowych graczy- NB-Retal, spółkę utworzona w wyniku połączenia rosyjskich i litewskich producentów, która ma udział w niemalże połowie rosyjskiej produkcji opakowań giętkich oraz firmę Europlast, która wśród swoich klientów ma zarówno rosyjskie, jak i zagraniczne marki: Coca-Cola, PepsiCo, Baltika, Sun InBev, Ochakovo, Heineken, Unimilk Efko, WJ, Shishkin Las, Merkury.