Opakowanie wódki Smirnoff Black zostało uznane za najlepszy projekt w kategorii Premium w zakończonej właśnie siódmej edycji konkursu Art of Packaging. Opakowanie zostało zaprojektowane przez agencję Czteryczwarte Brand Design.
W eleganckim kartoniku Smirnoff Black postawiono na nietypowe rozwiązanie technologiczne, tworząc dwie różnorodne faktury. Jego górna część wykonana została unikalną techniką drukarską, która pozwoliła uzyskać efekt szczotkowanej miedzi. Druga część kartonika pokryta jest złotymi i czarnymi zdobieniami i tłoczeniami. Znajdują się też na niej między innymi informacje o sposobie wytwarzania produktu.
- Jednym z zadań postawionych przed agencją designerską było podkreślenie wyjątkowego sposobu destylacji produktu - mówi Marcin Andrzejczyk z firmy Diageo Polska, która jest właścicielem marki Smirnoff. - Udało się to dobrze uchwycić, poprzez nawiązanie do ponad 150-letniego miedzianego alembika, w którym to przebiega ostatnia, czwarta destylacja wódki Smirnoff Black, nadając charakterystyczny delikatny, owocowy aromat i smak.
- Projektując opakowanie, szukaliśmy nowej formy przestrzennej, która z jednej strony zoptymalizuje produkcję kartonu, a z drugiej podkreśli okazję, na którą tego typu opakowanie wódki się kupuje - ekskluzywny prezent dobry na każdą okazję - komentuje Joanna Aleksandrowicz z agencji Czteryczwarte Brand Design. - Równie ważne było stworzenie odpowiedniej kompozycji elementów graficznych i wyważenie uszlachetnień, by nowy design w pełni oddawał świat marki Smirnoff.
Art of Packaging - Perły wśród Opakowań to ogólnopolski konkurs na najlepsze opakowanie roku. Ideą Konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych.