29 tys. potencjalnych klientów podpowiedziało producentowi, jak ma wyglądać jego opakowanie.
Badanie przeprowadził brytyjski producent dobrze znanych kosmetyków, firma Vosene. Test objął mieszkańców kilku europejskich krajów. W efekcie ich wskazań powstało 300 tys. sztuk opakowania wykonanego z polietylenu wysokiej gęstości o pojemności 250 ml. Cechą wyróżniającą butelkę jest jej kształt, czyli mająca się kojarzyć z szamponem kropla wody. To pierwsze w zapoczątkowanej w 1949 r. historii firmy działanie, w którym o marketingowej strategii mogli zdecydować konsumenci.
Opakowanie musiało gwarantować dużą przestrzeń na dwie etykiety, przednią i tylną, aby wzmocnić dodatkowo estetykę i oddziaływanie produktu na półce. Nowa butelka musiała też spełniać stosunkowo ścisłe wymagania dotyczące wysokości i szerokości oraz musiała być wystarczająco mocna, aby wytrzymać trudne warunki w łańcuchu dostaw. Opakowanie oczywiście nadaje się do recyklingu.
W Polsce produkt ma być dostępny m.in. w sieciach handlowych Tesco.