Packaging Innovations: nowe targi opakowaniowe w Polsce

Packaging Innovations: nowe… Packaging Innovations to nowe targi opakowaniowe, które odbywać się będą w naszym kraju. Ich organizatorem jest grupa EasyFairs, realizująca podobne wydarzenia w Zachodniej Europie i Ameryce.

Zdaniem organizatorów tym, co w największym stopniu będzie wyróżniać tworzoną przez nich imprezę, to międzynarodowy prestiż targów i niespotykana dotąd w naszym kraju formuła.

Gośćmi imprezy mają być przedstawiciele branż FMCG, głównie spożywczej i chemicznej oraz farmaceutycznej i parafarmaceutycznej. Wśród wystawców powinni pojawić się natomiast dostawcy opakowań szklanych, papierowych, tworzywowych, a także agencje kreatywne, studia projektowe, dostawcy technologii umożliwiających tworzenie innowacyjnych opakowań, dostawcy rozwiązań z zakresu RFID, znakowania, kodowania i logistyki opakowań.

Organizatorzy zapewniają, że postawią na innowacyjność, więc będzie można zobaczyć nowoczesne opakowania inteligentne oraz ekologiczne. Nowości będą dotyczyły materiałów, technologii, designu i logistyki.

- Tym, co odróżnia Packaging Innovations od innych podobnych imprez jest kompaktowość i nastawienie na biznes. Zarówno wystawców, jak i gości czeka na targach dużo pracy - mówi Angelika Matusik z EasyFairs. - Według badań, które przeprowadziliśmy, firmom potrzebny jest tego typu kontakt. Czysto biznesowe spotkanie na targach umożliwiające szybką prezentację oferty i podjęcie współpracy z kontrahentem.

Targi Packaging Innovations potrwają tylko dwa dni i zostaną zorganizowane w Warszawie. Organizatorzy planują minimum imprez towarzyszących. Nacisk będzie położony na merytoryczne learnShopy, czyli warsztaty z zakresu projektowania, aspektów prawnych, współoddziaływania opakowań, materiałów POS i merchandisingu oraz trendów zmian w zachowaniach konsumenckich.

Tego rodzaju krótkie seminaria będą otwarte dla wszystkich odwiedzających, a dla wystawców także bezpłatne. - Cenimy czas i pieniądze zarówno wystawców, jak i odwiedzających. Targi to wydarzenie biznesowe. Na odczyty i gale większości przedsiębiorców i managerów szkoda czasu - komentuje Angelika Matusik. - Wydarzenie odbędzie się w hali Expo XXI w Warszawie. Lokalizacja ta została wybrana również ze względu na wygodę uczestników: Dla większości uczestników oznacza to, że impreza jest "na miejscu". Wszystko w zgodzie z formułą EasyFairs: szybko, prosto, do rzeczy i w sercu rynku zbytu.

Goście targów rekrutują się tylko spośród potencjalnych partnerów biznesowych, dzięki czemu wzrastać ma skuteczność działań wystawienniczych.

Podobne do planowanej w Warszawie imprezy, biją w Brukseli i innych zachodnioeuropejskich miastach rekordy frekwencji. Dla przykładu targi opakowaniowe organizowane przez EasyFairs w Wielkiej Brytanii co roku podwajają liczbę odwiedzających.

Największym sukcesem okazały się jednak Packaging Innovations zorganizowane w Barcelonie w lutym tego roku.

EasyFairs to międzynarodowy organizator targów z siedzibą w Brukseli. W Europie i Ameryce organizuje ok. 90 imprez rocznie. W Polsce siedziba firmy znajduje się w Krakowie. Na 2009 r. firma zaplanowała zorganizowanie jeszcze kilku innych imprez targowych m.in. w branży spożywczej oraz produktów sypkich i masowych. Warszawska edycja Packaging Innovations jest pierwszym polskim projektem easyFairs z całego cyklu zaplanowanych targów.

Termin targów to 28-29 kwietnia 2009.

Czytaj więcej:
Targi 1314