W warszawskim obiekcie EXPO XXI odbywają się 9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To największe tego typu targi w Europie Środkowej, będące połączeniem ekspozycji wystawienniczej, spotkań ekspertów, jak i licznych wykładów, konferencji oraz premier innowacyjnych rozwiązań produktowych. Na targach swą ofertę przedstawi niemal 200 firm z całej Europy, a imprezę odwiedzi ok. 5 tys. specjalistów z branży. Dwudniowe targi potrwają do środy, 5 kwietnia.
Każdego roku podczas Packaging Innovations prezentowane są nowości rynkowe, innowacyjne produkty i nowoczesne rozwiązania technologiczne. To także okazja do poszerzenia wiedzy - w tym roku organizatorzy przygotowali dla wszystkich uczestników trzy eksperckie konferencje, m.in. premierową "Label Innovations". Jej tematem przewodnim są nowe wyzwania komunikacyjne i rynkowe stawiane przed producentami opakowań. Wykłady adresowane będą do właścicieli małych i średnich firm, samodzielnie zarządzających własnymi markami, brand managerów, product managerów, pracowników działów marketingu, jak i do szefów sprzedaży i zakupów.
Już po raz trzeci wydawca miesięcznika "Świat Druku" poprowadzi warsztaty "Jak opakować brandy". Praktycy wyjaśnią, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje na rynku produkt i markę, poruszą także zagadnienia designu świadomego oraz stosowanych w cyfrowym zadruku opakowań zabezpieczeń, które chronią produkt i tym samym wizerunek marki.
Natomiast o szeroko rozumianej personalizacji druku opakowań i etykiet oraz ogromnych możliwościach nowoczesnych technologii uczestnicy porozmawiają podczas "Forum Druku Cyfrowego".
Oprócz branżowych konferencji niewątpliwym atutem tegorocznej edycji Targów Packaging Innovations będą bezpłatne dla wszystkich uczestników seminaria workShops, gdzie praktycy i teoretycy dzielą się własnymi doświadczeniami i wiedzą.
Organizatorzy Packaging Innovations podzielili targi na specjalistyczne strefy tematyczne. W strefie LUXPACK zwiedzający dowiedzą się wszystkiego o opakowaniach i etykietach dedykowanych dla produktów premium. LABELLING to strefa dotycząca wszystkiego co związane z etykietami i ich produkcją. Systemy drukowania bezpośrednio na opakowaniach będą przedstawione w strefie PRINTING. Strefy CO-PACKAGING, LOGISPACK i SAFETYPACK to przestrzeń gdzie uczestnicy poznają najnowsze trendy w usługach pakowania i przepakowywania, zobaczą innowacyjne rozwiązania w temacie opakowań logistycznych, zbiorczych i palet, a także sprawdzą skuteczność opakowań bezpiecznych, chroniących przed niepowołanym otwarciem. Nowością podczas targów będzie strefa ECOPACK, gdzie zostaną przedstawione opakowania biodegradowalne, usługi recyklingu i technologie produkcji bioopakowań.
Targi Packaging Innovations pozwalają również postawić pierwsze kroki w branży młodym projektantom. Dzięki Strefie Studenta młodzi, kreatywni ludzie z pasją tworzenia mogą podbić branżę opakowań i niejednokrotnie już podczas targów nawiązać cenne kontakty biznesowe i zdobyć pierwsze zlecenia.
Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Największy na południu Polski organizator targów, konferencji, sympozjów i szkoleń, właściciel i operator EXPO Kraków
Polska