PepsiCo zwiększy udział rPET w butelkach produkowanych w UE

Oprócz ogłoszonego dziś przez PepsiCo celu, firma kontynuuje współpracę z licznymi podmiotami w procesie zwiększania odnawialności opakowań plastikowych, m.in. poprzez członkostwo w New Plastics Economy - trzyletniej inicjatywie prowadzonej przez Fundację Ellen MacArthur, której celem jest stworzenie funkcjonalnego systemu recyklingu opakowań plastikowych.

Istotnym elementem zwiększania dostępności przetworzonych opakowań plastikowych, odpowiednich do ponownego zastosowania w produkcji, jest zapewnienie możliwości zwrotu butelek w systemie recyklingu, a nie zaśmiecanie środowiska.

Oprócz udziału w programach rozszerzonej odpowiedzialności producenta (Extended Producer Responsibility) na terenie całej UE, PepsiCo jest partnerem programów mających na celu zwiększanie poziomu zbieranych i przetwarzanych opakowań plastikowych. Obejmują one promocję recyklingu i edukację konsumentów poprzez kampanie informacyjne na etykietach opakowań, jak np. "Jede Dose zählt”/„Every Can Counts" w Austrii czy "Vous triez, nous recyclons", kampanię konsumencką we Francji, wskazującą znaczenie sortowania odpadów w celu zapewnienia możliwości ponownego wykorzystania butelek plastikowych.

W Polsce PepsiCo współpracuje z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań S.A., która rozpoczęła w tym roku realizację pionierskiego programu pod nazwą "Działaj z imPETem", zainicjowanego przez cztery wiodące podmioty (Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój S.A.), oferujące na rynku produkty spożywcze (wody i napoje) w butelkach PET. Celem przedsięwzięcia jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w Polsce.

PepsiCo rPET


1Wartość uwzględnia ogólny wzrost całkowitego wykorzystania PET w okresie kolejnych 13 lat (2018 – 2030)
2Określony cel nie dotyczy Wielkiej Brytanii, która przystąpiła do celów dotyczących rPET wyznaczonych przez UK Plastics Pact

Źródło: PepsiCo