Konkurs na najlepsze opakowanie Art of Packaging - Perły wśród Opakowań odbył się po raz siódmy. W tym roku w kategorii Professional za najlepsze opakowanie uznano butelkę na wodę mineralną Cisowianka Perlage, zgłoszoną przez firmę Polskie Zdroje. W kategorii Debiuty zwyciężyła seria etykiet i opakowań na spożywcze produkty regionalne Kujawska Tradycja, której autorką jest Maja Drążkowska z ASP w Łodzi.
Butelka na wodę Cisowianka Perlage została stworzona z myślą o najbardziej wymagających konsumentach, którzy poszukują nie tylko wyjątkowego smaku, ale chcą otaczać się pięknymi, wyszukanymi przedmiotami. Precyzyjne, ozdobne tłoczenia, papierowa etykieta, głęboki, stworzony na indywidualne zamówienie niebieski kolor, srebrne, aluminiowe zamknięcie i smukły kształt sprawiają, że butelka jest prawdziwą ozdobą stołu i z powodzeniem pełni funkcję eleganckiej karafki. Butelka o pojemności 0,7 litra wykonana jest ze szkła produkowanego przez firmę Owens-Illinois. Niebieski kolor stworzony został na indywidualne zamówienie Polskich Zdrojów. Butelka posiada specjalne tłoczenia, w których umieszcza się etykietę. Podobnie jak w innych produktach Polskich Zdrojów, zastosowano tu papierowe etykiety, dodatkowo wyposażone w srebrne elementy dekoracyjne. Zamknięcie to wykonana z aluminium zakrętka z plastikowym pierścieniem gwarancyjnym. Butelka należy do kategorii cienkościennych butelek bezzwrotnych, które posiadają wszystkie zalety szkła, przy czym proces ich recyklingu jest jeszcze bardziej efektywny i ekologiczny, m.in. ze względu na wagę opakowania oraz kwestie transportu.
Kujawska Tradycja to linia etykiet i opakowań na produkty regionalne zamieszczone na listach produktów tradycyjnych. To spójny, rozpoznawalny pomysł na promowanie tradycji województwa, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Produkty dobrano w taki sposób, by pochodziły z całego województwa kujawsko-pomorskiego oraz by można było zaprezentować różne formy opakowań. Seria zawiera: etykiety na słoiki (trzy rodzaje miodów i powidła śliwkowe), etykiety na butelki (dwie nalewki, księżycówkę, miodek majowy, sok z kapusty), banderolkę na chleb, puszkę na kawę, kajmak i amoniaczki oraz opakowanie kartonowe na mace borowiackie. Ważne, by materiały zastosowane w projekcie były ekologiczne, ponieważ projekt promuje produkty naturalne. Motywy użyte na opakowaniach inspirowane są haftem kujawskim, pojawiającym się na fartuszku kujawskiego stroju. Użyta grafika ma więc również swoje zakotwiczenie w tradycji. Cały projekt jest spójny, ten sam układ etykiet pojawia się bowiem na wszystkich opakowaniach.
Organizatorem konkursu jest European Media Group, wydawca m.in. miesięcznika branżowego Packaging Polska. Współorganizatorem jest Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, w której przez kolejne 2 tygodnie można będzie oglądać wystawę nominowanych i zwycięskich prac konkursowych.