O tym, jak ważny jest kontakt pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w tej samej branży doskonale wiedzą producenci i dostawcy, którzy spotkali się podczas premierowej edycji targów PCI Days w warszawskim Centrum EXPO XXI. 15 i 16 maja uwaga blisko 1500 odwiedzających skupiła się wokół 60 firm prezentujących swoje usługi i produkty.
Spacerując pomiędzy stoiskami zwiedzający zapoznawali się z całą gamą ofert dedykowanych przemysłowi farmaceutycznemu i kosmetycznemu: obecni byli producenci oraz dostawcy opakowań, surowców, technologii, maszyn do produkcji, wyposażenia pracowni i laboratoriów oraz oferujący usługi logistyczne i IT, analityczne i diagnostyczne, wdrożeniowe czy nowoczesne urządzenia znakujące i etykietujące. Inspirujący spacer pośród kreatywnych stanowisk niewątpliwie zaowocował wieloma cennymi znajomościami i możliwościami kontraktowymi.
Strefy Inspiracji pełne pasji
Ogromnym zainteresowaniem wszystkich Odwiedzających cieszyły się Kosmetyczna Strefa Inspiracji oraz Farmaceutyczna Strefa Inspiracji, w których odbywały się fascynujące prelekcje dotyczące różnych problemów z zakresu przemysłu kosmetycznego i farmaceutycznego. Bogate merytorycznie wystąpienia jedno po drugim wypełniały czas Gościom targów i motywowały do dalszego poszerzania wiedzy teoretycznej i rozwijania pasji w zakresie obu branż. Organizator zdecydował się na dosyć nietypowy zabieg - zrezygnował z tradycyjnego nagłośnienia, aby nie zakłócało ono rozmów na stanowiskach targowych. Zamiast tego Goście chcący wysłuchać prelekcji otrzymywali specjalny zestaw słuchawkowy, dzięki któremu mogli całkowicie skupić się na Prelegencie i zajmowali miejsce w wybranej Strefie Inspiracji. Niektóre prelekcje cieszyły się tak wielkim zainteresowaniem, że Słuchacze wręcz nie mieścili się w strefach. Niewątpliwie wpływ na tak wielki sukces miał nie tylko dobór tematów ale i sylwetki Prelegentów - często osób będących absolutnymi ekspertami w swoich dziedzinach, wieloletnimi pracownikami specjalizującymi się w aktualnych trendach i nowinkach branżowych, pracownikami naukowymi na bieżąco prowadzącymi badania z zakresu swoich specjalności.
Branżowe warsztaty
Targi PCI Days miały jeszcze jedno kluczowe miejsce zrzeszające żądnych wiedzy odwiedzających: w znajdującej się piętro wyżej sali konferencyjnej od rana miały miejsce pełne praktycznych ćwiczeń warsztaty. Odbywający się w środę Panel dla Zakupowców, prowadzony przez ekspertów z firmy Big Fish, otworzył słuchaczom oczy na zawiłości struktur organizacji zakupowych oraz wskazał na różne role, które mogą one pełnić w przedsiębiorstwie branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Nikogo zapewne nie trzeba przekonywać, że prawidłowo zbudowana strategia zakupowa jest jednym w kluczy do sukcesu przedsięwzięcia, jednak opracowanie jej zawsze nastręcza wielu problemów, bez względu na ogrom doświadczenia pracowników marketingu. Innym również poruszonym w Panelu dla Zakupowców aspektem strategii firmy jest nieprawdopodobnie ważny temat zarządzania ryzykiem; nieodzowny, aczkolwiek coraz częściej pomijany i pozostawiany przypadkowi, co w efekcie może doprowadzić do poważnych konsekwencji w przyszłości przedsiębiorstwa.
W czwartek od rana w trzech panelach razem ze specjalistami Cleanproject odwiedzający targi mogli poznać arkana budowania zakładu farmaceutycznego z pomieszczeniem cleanroom (tzn. pomieszczeniem czystym). Warsztaty łączące wykłady i część praktyczną przeprowadziły uczestników przez cały proces budowania cleanroom’u oraz pozwoliły poznać metody sprzątania, czyszczenia oraz naprawy elementów pomieszczenia. Cleanroomy używane są podczas produkcji w każdej dziedzinie, gdzie nawet najmniejsze zanieczyszczenia mogą wpłynąć na jakość wyrobu końcowego, a więc w zakładach biotechnologicznych czy przy produkcji precyzyjnych elementów półprzewodnikowych. Wykorzystanie pomieszczeń czystych w produkcji farmaceutycznej również jest istotnym standardem i bez cienia wątpliwości ma wpływ na coraz wyższą jakość produktów trafiających do klienta.
Targi PCI Days powrócą
Targi PCI Days 2019 zagwarantowały wszystkim swoim Gościom fantastyczną biznesową atmosferę oraz niepowtarzalną szansę na poznanie obecnie panujących trendów w branżach farmaceutycznej i kosmetycznej. Dzięki nieocenionemu wsparciu Patronów merytorycznych: Big Fish Polska Sp. z o.o. oraz Curtis Health Caps Sp. z o.o. targi okazały się celnym strzałem prosto w zapotrzebowanie obu branż i niewątpliwie doczekają się kolejnej edycji. Organizator - Wydawnictwo Farmacom - dziękuje również za pomoc ze strony pozostałym 16 Patronom wydarzenia, czyli wydawnictwom, organizacjom i instytutom badawczym działającym w otoczeniu branży farmaceutycznej i kosmetycznej.
Organizatorzy serdeczne podziękowania kierują zwłaszcza w stronę wszystkich Prelegentów i Odwiedzających - to dzięki ich obecności Targi PCI Days 2019 zawdzięczają swój sukces.
Informacje o kolejnej edycji targów będą dostępne już wkrótce na oficjalnej stronie www.pcidays.pl.