Firma Ball Packaging Europe wyprodukowała pierwszą w Polsce puszkę dla wody mineralnej.
Premierowe w naszym kraju opakowanie aluminiowe dla wody mineralnej powstało specjalnie dla marki Cisowianka. Na półki sklepowe trafiła limitowana edycja związana z piłką nożną.
Według ostatniego raportu Beverage Can Makers of Europe puszka jest przez polskich konsumentów postrzegana jako jedno z najwygodniejszych opakowań do napojów, a wolumen jej produkcji wzrasta z roku na rok. Pomimo kryzysu gospodarczego w Europie odnotowano 5 proc. wzrost produkcji puszek w 2011 r. – mówi Tomasz Janowski, regionalny kierownik sprzedaży na Europę Północno- Wschodnią z Ball Packaging Europę
Pierwsze projekty nowego opakowania Cisowianki o pojemności 330 ml przedstawiono jeszcze w 2011 r. podczas Brau Beviale – Europejskich Targów Produkcji Napojów w Norymberdze. Podczas tego wydarzenia zaprezentowano także linię do nalewu wody do puszek. Linia jest wyposażona w elektroniczny system zamykania opakowań będący największą od kilku lat innowacją w branży. Zakład w Drzewcach koło Nałęczowa jest pierwszym, który stosuje tę zaawansowaną technologię.
- Mamy do czynienia z zupełnie nowym rodzajem opakowania wody – puszka
do napojów jest lekka, nietłukąca, szybko się schładza i w pełni poddaje recyklingowi – ocenia Katarzyna Pióro, PR manager marki Cisowianka
Ball Packaging Europe to jeden z czołowych europejskich producentów puszek do napojów. Firma posiada 12 fabryk w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Polsce oraz Serbii.