
Nowy most został zbudowany koło Friedbergu w Hesji (Niemcy), na zamówienie lokalnego Urzędu ds. Dróg i Transportu (Hessisches Landesamt für Straßen- und Verkehrswesen). Most jest zgodny ze standardami Eurocode 2010, będącego nowym ogólnoeuropejskim kodeksem budowlanym ustanowionym dla budownictwa publicznego przez Komisję Europejską.
Koszty konserwacji to kolejny argument na korzyść tworzyw sztucznych. W przypadku tradycyjnych mostów często już po 15-20 latach konieczne są gruntowne prace konserwacyjne. Natomiast most z tworzywa sztucznego idealnie nadaje się do wykorzystania w dłuższej perspektywie czasu. Przewiduje się, że most taki nie będzie wymagał napraw nawet przez 50 lat, gdyż materiał kompozytowy nie ulega korozji. Nowoczesne materiały budowlane powinny być odporne i wytrzymałe, jednocześnie mieć zalety z punktu widzenia ochrony środowiska, oraz pozwalać na możliwie największą swobodę w zakresie projektowania. Tworzywa sztuczne stanowią doskonałą odpowiedź na te wyzwania.
Tekst powstał na podstawie materiałów Fundacji PlasticsEurope Polska.