Plast-Box potrzebuje 40 mln zł

Plast-Box potrzebuje 40 mln… Firma Plast-Box, producent opakowań, zaprezentowała wczoraj nową strategię rozwoju. Zamierza m.in. przenieść swoją fabrykę w Słupsku do Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz postawić nowy zakład na Ukrainie. Na obydwa zadania będzie potrzebowała ok. 40 mln zł. Pieniądze ma przynieść emisja akcji. Jeśli akcjonariusze nie zgodzą się na nią, wtedy spółka poszuka środków sprzedając nieruchomości.

Plast-Box rozważa dwie koncepcje rozwoju. Pierwsza, to przygotowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla posiadanych nieruchomości nadmorskich i ich sprzedaż po uzyskaniu pozwolenia na budowę. Taki krok zapewniłby jej środki na planowane inwestycje. Drugim rozwiązaniem jest emisja akcji o wartości ok. 40 mln zł, możliwa do przeprowadzenia jeszcze w tym roku.

Spółka zamierza przenieść swój zakład produkcyjny, ze Słupska do specjalnej strefy ekonomicznej. Zmiana lokalizacji umożliwiłaby jej wprowadzenie nowych technologii. W czerwcu złożyła już list intencyjny do Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w sprawie inwestycji w Strefie.

Gdyby inwestycja doszła do skutku, wówczas powstałby nowy zakład o powierzchni 10 tys. mkw. Koszt jego budowy szacowany jest na 25 mln zł (wraz z przeniesieniem).

To nie koniec planów Plast - Boxu. Chce on powiększyć swoje moce produkcyjne na Ukrainie. Zbuduje tam nowy zakład o powierzchni 3 tys. mkw. Koszt przeniesienia urządzeń z dotychczasowego zakładu ukraińskiego i budowy nowej hali, szacowany jest na ok. 12 mln zł. Ponadto firma planuje dokupienie do ukraińskiej fabryki dodatkowych maszyn za ok. 3,6 mln zł.

Ukraina, to niezwykle ważny rynek, jeśli chodzi o działalność Plast - Boxu. W ubiegłym roku odznaczył się bowiem największą dynamiką wzrostu. Było to 4,6 proc. w stosunku do 2005 r.

Wyroby firmy Plast-Box


Pozyskanie pieniędzy z emisji umożliwiłoby szybkie przeprowadzenie planowanych inwestycji. Jeśli akcjonariusze nie przystaną na tę propozycję, prace odsuną się nieco w czasie, a firma będzie sprzedawać swoje nieruchomości. Do zbycia jest m.in. teren nad morzem, niedaleko Ustki.

Transakcja zapewniłaby spółce środki w wysokości ok. 40 mln zł. Gdyby natomiast Plast-Box wypuścił na rynek nowe akcje, pieniądze pozyskane ze sprzedaży zostałyby rozdysponować wedle uznania akcjonariuszy.

Zdaniem szefostwa spółki z inwestycjami trzeba się spieszyć, bo zbliżają się mistrzostwa Euro 2012, na których spodziewa się ona zarobić.

Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych Plast - Box specjalizuje się w projektowaniu, konstruowaniu i wytwarzaniu opakowań z tworzyw sztucznych. Swoją ofertę kieruje do firm przemysłu chemicznego (farb i lakierów) i spożywczego (opakowania jednostkowe i zbiorcze). Jego największym kontrahentem jest francuska firma Petit sarl. Obroty handlowe z Petit sarl przekroczyły 11 proc. przychodów Plast - Box z tytułu sprzedaży wyrobów i usług.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe spółki to po dwóch kwartałach tego roku miała ona blisko 800 tys. zł zysku netto.

Czytaj więcej:
Analiza 415
Finanse 142