Tworzywa sztuczne, opakowania i logistyka przez 4 dni królowały na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W dniach 26-29 września odbyły się kolejne edycje Targów Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA oraz targów TAROPAK i LOGIPAK.
Idea targów EPLA od wielu lat jest ta sama. Nadrzędnym aspektem wydarzenia jest nawiązanie nowych cennych relacji biznesowych oraz rozwój sektora poprzez przybliżenie najważniejszych zagadnień istotnych dla całej branży. EPLA obejmuje tematykę związaną ściśle z technologią produkcji, jak i rynkiem surowców tworzyw sztucznych z naciskiem na branżę związaną z produktami wytwarzanymi z gumy.
W tym roku wśród wystawców obecne były firmy produkujące detale i formy wtryskowe, sita druciane i poliuretanowe, ślimaki i cylindry do wtryskarek i wytłaczarek. Na targach zaprezentowano także kauczuki, oleje, pasty i emulsje oraz rozwiązania do zarządzania odpadami z półproduktów i produktów, które są wykorzystane w przemyśle tworzyw sztucznych. Swoje maszyny zaprezentowali m.in. Cosmos Poland Machinery Sp. z o.o., Kongskilde Polska Sp. z o.o. oraz P.H.U. Wartacz.
Drugiego dnia targów odbył się IX Kongres Przemysłu Tworzyw Sztucznych w Polsce. Z prezentacjami wystąpili dr Marek Szostak z Politechniki Poznańskiej, Paweł Ślusarczyk z CD3D Sp. z o.o. oraz prof. Andrzej K. Błędzki, reprezentujący Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny. Wielu profesjonalistów, którzy odwiedzili targi EPLA skorzystało z możliwości rozmowy z przedstawicielami Instytutu Biopolimerów i Włókien Chemicznych, Politechniki Łódzkiej, Instytutu Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia", Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie oraz Instytutu Nowych Syntez Chemicznych.
Targi EPLA obyły się wspólnie z blokiem z wydarzeń dedykowanych branży spożywczej, gastronomicznej, hotelarskiej, opakowaniowej i logistycznej. Targi Polagra Food, Polagra Gastro, Polagra Tech, Invest Hotel, Taropak, Logipak i Epla zajęły łącznie 17 pawilonów, a ekspozycję zobaczyło 63 tys. profesjonalistów z całego świata.
Grupa MTP
Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.
Polska