
Polibenzimidazol jest termoplastem o najlepszym obecnie zestawie właściwości. Dzięki swoim unikalnym cechom może znaleźć zastosowanie w sytuacjach, w których zawodzą już pozostałe tworzywa. Cechy tego materiału to wyjątkowo wysoka maksymalna dopuszczalna temperatura pracy w powietrzu: 310 st. C dla pracy ciągłej oraz 500 st. C dla pracy krótkotrwałej, zachowanie wytrzymałości mechanicznej oraz sztywności w szerokim zakresie temperatur, doskonała odporność na ścieranie oraz niski współczynnik tarcia, wyjątkowo niski współczynnik liniowej rozszerzalności cieplnej, a także doskonała odporność na promieniowanie wysokoenergetyczne (promieniowanie X oraz gamma). Tworzywo wyróżnia także niska palność, wysoka czystość - dotyczy wtrąceń jonowych oraz niskie straty masy w próżni - materiał suchy.
Naukowcy z Niemieckiego Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki oraz firmy Lange Aviation stworzyli właśnie nowy typ motoszybowca o nazwie Antares DLR-H2. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że maszyna podrywa się z pasa startowego niemal bezgłośnie. Nie wydziela także zapachu spalanego paliwa. Antares to pierwszy załogowy samolot napędzany wyłącznie wodorem. System ogniw paliwowych potrzebnych do jego napędu mieści się w zbiornikach pod skrzydłami. Tu wytwarzany jest prąd zasilający elektronikę pokładową i silniki elektryczne. Sercem całej instalacji jest opracowany przez BASF Fuel Cell (BFC) zespół membrana-elektroda. W MEA energia chemiczna powstająca podczas reakcji tlenu z wodorem przekształcana jest bezpośrednio w elektryczność i ciepło.
Aktualnie badacze stoją przed wyzwaniem minimalizacji rozmiarów i redukcji ciężaru systemów ogniw paliwowych na potrzeby ich praktycznego zastosowania. Decydujące jest to, aby system składał się z jak najmniejszej liczby komponentów. I tu pojawia się konieczność korzystania z innowacyjnych tworzyw sztucznych.