Po renowacji bryły i elewacji budynki te utworzą reprezentacyjny kompleks Wejścia Głównego na tereny MTP. Tam właśnie powstanie wjazd dla gości specjalnych wraz holem przyjęć i klubem. Zniknie gmach restauracji Adria, prace rozbiórkowe rozpoczną się na początku 2009 roku. Dzięki temu na przestrzeni zyska Centrum Targowe.
W 2009 roku wyburzony zostanie w Poznaniu także jeden ze starych pawilonów i wybudowany kolejny nowoczesny obiekt wystawienniczy. Być może już niedługo na teren targów będzie można wejść bezpośrednio z dworca kolejowego. Dojście od strony targów, w podziemiach Wejścia Wschodniego, jest już przygotowane. Następny etap prac to inwestycja miejska. Powstanie też nowoczesne Centrum Prasowe.
Kielce nie chcą zostać w tyle, tym bardziej, że rozwijają się bardzo szybko.
- W 2007 r. przybyło nam wystawców o blisko 19 proc., w tym o 13 proc. zagranicznych, głównie dzięki takim targom jak Plastpol, który jest najbardziej międzynarodową imprezą w kraju. Przybyło także zwiedzających o ponad 20 proc. W 2007 roku nasze targi odwiedziło prawie 143 tysiące osób - tłumaczy Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.
Biorąc pod uwagę wzrostowy trend w Targach Kielce uzasadniona jest inwestycja, do jakiej spółka przystępuje już w tym roku. Do 2013 r. kryta powierzchnia targowa zwiększy się dzięki prowadzonej właśnie rozbudowie do 47 tys. mkw. Powstanie centrum kongresowe na kolejne 1000 miejsc. Inwestycja pochłonie ponad 160 mln. zł, i będzie dofinansowana przez Unię Europejską. W 2007 r. Targi Kielce na poprawę infrastruktury targowej wydały 4,5 mln zł.
W swojej strategii rozwojowej Kielce otwierają się na Azję.
Spółka podpisała niedawno umowę z firmą Beijing Heliview International Exhibition, która będzie mieć za zadanie sprzedaż jak największej ilości kieleckiej powierzchni wystawienniczej firmom z Chin, Tajwanu i Hongkongu. Ponadto do zadań partnera należy także nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi wystawcami, organizowanie prezentacji kieleckiego ośrodka oraz dostarczanie i aktualizowanie materiałów prasowych, które przesyłane będą do pism branżowych i biznesowych.
Ambicję dołączenia do najważniejszych graczy na krajowej scenie targowej ma firma Kolporter EXPO, tworząca w Sosnowcu nowe centrum wystawiennicze Expo Silesia. Znajdą się tam pawilony wystawiennicze o powierzchni ponad 30 tys. mkw. z przewyższeniem do prezentacji ponadgabarytowych maszyn i innych eksponatów targowych. Expo Silesia jest tworzone etapami. Pierwsze imprezy targowe odbyły się tam w styczniu tego roku. Ciekawostką jest, że za projekt odpowiadają osoby, które swego czasu pracowały na sukces Targów Kielce.
Ile trzeba zapłacić podczas największych targów za metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej? Dla przykładu w Kielcach podczas targów Plastpol było to 400 zł. W Poznaniu cena za metr kwadratowy podczas wrześniowych targów opakowaniowych Taropak sięgnie maksymalnie 435 zł. W mniejszych ośrodkach, jak np. wspomniane Expo Silesia cena za metr kwadratowy na wrześniowe targi RubPlast Expo to nieco ponad 100 zł.
Dane i wykresy przygotowała Polska Izba Przemyslu Targowego.