Polski przetwórca tworzyw sztucznych został jednym z wiodących sponsorów piłkarskiego Interu Mediolan, czyli jednej z najlepszych i najbardziej znanych futbolowych marek na świecie.
Wczoraj, czyli w czwartek odbyła się konferencja prasowa, na której szefostwo firmy Oknoplast spod Krakowa oficjalnie poinformowało o podpisanej umowie, choć wiadomości o niej pojawiły się już wcześniej.
Kontrakt podpisano do końca czerwca 2013 r. Chociaż producent okien z PVC nie ujawnił sumy jaką włoży we włoską ekipę, to nieoficjalnie mówi się o 2-3 mln euro.
Oczywiście w perspektywie budżetu jakim dysponuje Inter jest to kwota stanowiąca ok. jednego procenta – porównywać ją można np. z wpływami ze sprzedaży biletów z jednego tylko meczu – ale sam fakt współpracy z taką marką jak popularni nerazzuri wart jest docenienia. Tym bardziej, że w gronie tzw. Top Sponsors, podobnych do polskiej firmy, znajdują się takie uznane koncerny jak Volvo, a także operator komórkowy TiM, firma energetyczna SuisseGas oraz region Trydent. Właścicielem Interu jest włoska rodzina Morattich, a najważniejszym sponsorem koncern Pirelli.
W ramach współpracy logo Oknoplastu pojawia się już m.in. na słynnym stadionie San Siro podczas meczów Interu, a także na bandach video i ekranach stadionowych. Firma zamieściła również baner na stronie internetowej klubu, posługuje się logotypem „Top Sponsor Interu Mediolan" oraz zdjęciem i wizerunkami piłkarzy we wszystkich swoich materiałach reklamowych.
Jak tłumaczą przedstawiciele polskiej firmy ich zamiarem był sponsoring jednego z trzech wielkich włoskich klubów. Wybór padł na jednokrotnego zdobywcę Ligi Mistrzów – w roku 2010, ale pomysły dotyczyły też AC Milan i Juventusu Turyn.
Dlaczego akurat Włochy?
Odpowiedź jest prosta. Od pięciu lat Oknoplast jest obecny ze swoimi wyrobami na tamtejszym rynku. Oprócz polskiego jest to drugi największy rynek zbytu dla spółki. Ponadto jest we Włoszech Oknoplast drugim najchętniej wybieranym producentem okien PVC. Firma ma na Półwyspie Apenińskim ponad 500 salonów i rok temu zanotował tam wzrost sprzedaży o 20 proc.
Aktualnie Oknoplast prowadzi działalność na ośmiu międzynarodowych rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Włoch i Węgier. W całej Europie przedsiębiorstwo jest w pierwszej piątce pod względem sprzedaży okien PVC. Dysponuje siecią ponad 1150 salonów i bazą 860 tys. klientów pozyskanych w ciągu 17 lat swego istnienia.