Za dwa lata w Polsce powstać ma pierwszy drogowy półtunel wykonany w całości z tworzyw sztucznych. Powstanie on w Warszawie.
Póltunel z tworzyw umiejscowiony zostanie na Trasie Toruńskiej. Ma być rodzajem uszczelnienia przed hałasem wytwarzanym przez jeżdżące tą droga samochody. W ciągu doby Trasą Toruńską przejeżdża dziś około 90 tys. pojazdów. Prognozy na 2020 rok, przewidują, że ruch ulegnie zwiększeniu nawet do 160 tys. pojazdów. Problem w tym rejonie stanowi nie tylko huk, który emituje trasa, ale i wzrost zapylenia, uciążliwy dla ludzi mieszkających w sąsiedztwie tej drogi szybkiego ruchu.
Rozwiązaniem problemu mają być specjalne ekrany akustyczne z tworzyw. Wzdłuż trasy staną ekrany o wysokości ośmiu metrów zagięte w kierunku jezdni. Na ich krawędziach zostaną zamontowane oktagonalne reduktory. Mają one stanowić dodatkową barierą dla hałasu. Kierowcy będą się tam czuli, jakby wjechali do przezroczystej rury.
Tworzywem stosowanym do budowy ekranów będzie poliwęglan. Jako techniczne tworzywo termoplastyczne łączy on w sobie doskonałe właściwości mechaniczne, optyczne i termiczne. Wszechstronność tego materiału sprawia, że jest on odpowiedni do zastosowań wygłuszających. Właściwości optyczne oraz wysoka udarność sprawiają, że płyty poliwęglanowe nadają się do szerokiej gamy zastosowań związanych również ze szkleniem.
Warto dodać, że do tej pory tego rodzaju rozwiązań drogowych z udziałem tworzyw sztucznych nie stosowano.