Ipsos Marketing wprowadził nową wersję testu opakowań Pack Evolution z wykorzystaniem technologii Eye Tracking.
Test opakowań Pack Evolution jest przydatny w sytuacji, gdy trzeba wybrać jeden z gotowych wariantów nowego opakowania, uczynić opakowanie bardziej zauważalnym na półce. Test Pack Evolution wskazuje najlepszy wariant opakowania w otoczeniu konkurencyjnym i dostarcza rekomendacji, jak zoptymalizować opakowanie produktu. Nowa wersja Pack Evolution z wykorzystaniem technologii Eye Tracking łączy dwa uzupełniające się podejścia: poznawcze i behawioralne. Respondent przed wirtualną półką sklepową na ekranie komputera odpowiada na pytania pozwalające zmierzyć wspomaganą zauważalność produktu na półce, powiązanie opakowania z marką, jego atrakcyjność i perswazyjność. Dodatkowe moduły badania pozwalają określić mocne i słabe strony opakowania, zarówno w zakresie samego projektu, jak i komunikacji.
Technologia Eye Tracking, pozwala na śledzenie wzroku respondenta za pomocą specjalnego urządzenia. Urządzenie to wysyła w niewielkich ilościach bezpieczne dla człowieka podczerwone światło, które po odbiciu w oczach respondenta jest utrwalane przez wysokoczułą kamerę. Ta część badania dostarcza wiedzy zarówno na temat zauważalności nowego opakowania na półce, jak i pozwala określić, na których elementach opakowania skupia się uwaga konsumentów i jaką ścieżką podąża ich wzrok. Warto wiedzieć, że narzędzie badawcze Pack Evolution zostało zbudowane modułowo: w zależności od potrzeb można je wykorzystać w pełnej wersji, łączącej wywiady ilościowe z obserwacją wzroku respondentów, można też zdecydować się na jeden z modułów.