
Promotorem tych działań był podczas targów Drinktec koncern O-I Europe. Firma zbudowała w Mocachium innowacyjne stoisko wedle projektu znanego projektanta Francesco Lucchese. Miało ono zachęcić odwiedzających do odkrycia naturalnego piękna i licznych walorów szkła.
- Zwiedzający nasze stoisko nie zobaczyli tradycyjnej wystawy projektów butelek - rezultatów współpracy z klientami i projektantami. Tym razem zobaczyli szkło - sam materiał oraz standardowe butelki - mówiące uniwersalnym językiem ludzkich zmysłów - tłumaczy Dominique Tombeur, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji O-I Europe.
Firma ta od ponad stu lat oferuje branży napojów wysokiej jakości opakowania – praktycznie od momentu, gdy jej założyciel Michael Owens, wynalazł uprzemysłowiony proces produkcji butelek. Od tego czasu O-I wprowadziło szereg innowacji zarówno dla rozlewni jak i producentów artykułów spożywczych w dziedzinie nauki i technologii szkła oraz ulepszeń stosowanych procesów.
Wyniki najnowszych badań ankietowych dotyczących opinii konsumentów i ich zachowań w Europie mają ogromne znaczenie dla branży szklanej. Wynika z nich, że 74 proc. ankietowanych preferuje opakowania szklane. Ten rodzaj opakowań cieszy się uznaniem z kilku powodów: konsumenci ufają szkłu, wiedząc że pozwala ono w wysokim stopniu zachować oryginalny smak żywności i napojów.
- Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, branża opakowań szklanych powinna mówić o tym wszystkim głośno, by detaliści i właściciele marek mogli zrozumieć, że szkło ma w dziedzinie opakowań ważną rolę do odegrania. Same „argumenty o wygodzie” oraz „niskiej produkcji dwutlenku węgla” nie mogą być jedynymi czynnikami przesądzającymi o wyborze opakowania. Szkło oferuje najczystszy, najbardziej naturalny materiał do opakowań produktów żywnościowych i napojów. Daje pewność, że produkt dotrze do konsumenta w najbardziej autentycznej postaci. W stu procentach nadaje się do ponownego wykorzystania – i jest w Europie poddawane recyklingowi w 62 proc., 2 proc. powyżej wymogów UE, dzięki czynnym programom stosowanym przez branżę oraz wymogom władz lokalnych – oceniał na Drinktecu Dominique Tombeur. - Branża opakowań szklanych ma bardzo dobre perspektywy na przyszłość, chcemy więc zachęcić sprzedawców detalicznych i właścicieli marek do tego, by uwzględnili preferencje konsumentów. Jesteśmy przekonani, że opakowania szklane mają przed sobą duże możliwości rozwoju. Musimy - jako O-I i jako lider branżowy - dokonać repozycjonowania i zbudować świadomość oraz stosunek emocjonalny do opakowań szklanych. Biorąc udział w targach Drinktec, mamy nadzieję, że uda nam się zachęcić ludzi do ponownego odkrycia prawdziwego piękna szkła. Nasze stoisko ma za pośrednictwem standardowego asortymentu i zindywidualizowanej oferty podkreślić również nasze możliwości twórcze i projektowe.