Nie tylko targami Plastpol żyją w tym roku firmy działające w branży tworzyw sztucznych. Coraz więcej z nich chce brać udział w wystawie RubPlast Expo, która jesienią odbędzie się w Sosnowcu.
- Przemysłowa targowa jesień 2009 roku, zdecydowanie będzie należała do EXPO Silesia. W kalendarium wystawienniczym sosnowieckiego Centrum Targowo-Wystawienniczego jest wiele istotnych wydarzeń, w tym również Targi dedykowane dla branży tworzyw sztucznych, czyli RubPlast EXPO - mówi Agnieszka Białas-Piłat, dyrektor tego projektu. - Liczymy, że tegoroczna edycja Targów RubPlast EXPO będzie przełomowa. Już dziś wiadomo, że na wystawie zaprezentują się czołowe firmy w branży, m.in.: Wadim Plast, Dospel Plastics, P&F Wartacz. Ale to nie wszystko. Intensywnie prowadzimy rozmowy, negocjacje z potentatami w tej branży, jesteśmy bardzo zdeterminowani do działania.
W tym roku organizatorzy Targów RubPlast EXPO postawili na trzy przyciągające uwagę wystawców hasła: nowy klient, synergia wydarzeń oraz cena.
Co to wszystko oznacza?
Raz jeszcze Agnieszka Białas - Piłat: - Nowy klient dla wystawców oznacza tyle, że nowy, przez ostatnie kilka lat mocno zaniedbany, rynek targowy i profesjonalna platforma targowa w wydaniu EXPO Silesia daje wiele możliwości. Z klientami prowadzone są rozmowy w ten sposób, by przy ich pomocy i dzięki ich wskazówkom zainteresować Targami ciekawy dla nich target biznesowy.
O synergii wydarzeń mówimy dlatego, że aby wzmocnić atrakcyjność wystawy połączono wydarzenia mocno ze sobą związane. Targi RubPlast EXPO odbędą się wspólnie z Targami HAPexpo tj. Hydrauliką, Automatyką i Pneumatyką oraz targami Wirtotechnologia - czyli wystawą metod i narzędzi do wirtualizacji procesów. Łącznie to bardzo ambitna propozycja i znacząca impreza targowa.
Jeśli chodzi zaś o cenę, to cennik dla wystawców jest tak skonstruowany, by niezbyt mocno nadszarpnąć budżety marketingowe klientów. Pracownicy Expo Silesia tworzą oferty specjalne, niecodzienne promocje, rozmawiają z branżą - tworząc ostatecznie optymalną propozycję współpracy. W okresie kryzysu gospodarczego, chcemy uświadomić, co tak naprawdę jest istotne. Nie tylko prestiż, ale nowy klient, którego chcemy pomóc znaleźć firmom goszczącym na naszych Targach - dodaje Agnieszka Białas-Piłat.
W Sosnowcu na wystawców i zwiedzających czeka 13,5 tys. mkw. hali oraz 20 tys. mkw. zewnętrznych terenów wystawienniczych.
Organizatorzy targów zwracają też uwagę na inne atuty centrum wystawienniczego Expo Silesia, a mianowicie lokalizację obiektów targowych. W niedalekiej odległości od centrum wystawienniczego znajdują się drogi szybkiego ruchu łączące tereny targowe z Katowicami, Krakowem, Opolem, Wrocławiem, Cieszynem oraz z Warszawą. Dwa lotniska międzynarodowe, w Balicach i Pyrzowicach znajdują się w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od sosnowieckiego obiektu targowego.
Dobrze o imprezie wypowiadają się ci, którzy już w niej uczestniczyli.
- Do pierwszej edycji targów RubPlast EXPO przystępowaliśmy z dużymi obawami. Niepotrzebnie, bo okazały się bardzo owocne, a uhonorowanie firmy P&F Wartacz prestiżową nagrodą za prezentację tylko ugruntowało naszą opinię, że warto było zaryzykować. W tym roku nie mamy żadnych obaw, tu trzeba być. Bardzo szybko w przemysłowym sercu Polski rośnie nam piękna impreza targowa i firmy, które tego nie widzą tylko stracą. W dobie kryzysu nie możemy sobie na to pozwolić - mówi Bohdan Pretorius z firmy P&F Wartacz.
Ryszard Nowak z firmy Nortrade, która reprezentuje w naszym kraju kilka zagranicznych przedsiębiorstw, takich jak m.in. Victrex , Ultra System, Dolder i Abdex, z kilku powodów zdecydował się na uczestnictwo w wystawie RubPlast EXPO. - Zdecydowała bliskość przemysłu, a więc możliwość dodatkowego odwiedzenia klientów zamiast tzw. przerwy na papierosa, niezbyt „turystyczny” termin targów, a także bardzo oryginalny sposób zainteresowania potencjalnych wystawców konkursem Metropolowanie. Nie zdziwię się jeśli podobną akcję marketingową zastosują wkrótce inne organizacje w Europie zajmujące się wystawami.
Beata Wojciechowska z firmy Betaplast przyznaje: - Postawiłam w tym roku na Sosnowiec, ponieważ zaciekawiła mnie nietypowa i zarazem bardzo efektowna i efektywna forma promocji targów. Taka promocja daje obiecujące perspektywy jeśli chodzi o efekty wystawiania się w Sosnowcu. Mam wrażenie, że targi RubPlast są swego rodzaju powiewem świeżego powietrza w skostniałej branży imprez targowych związanych z tworzywami sztucznymi. Postanowiłam zaryzykować, postawić na nowość i coś mi podpowiada, że to będzie bardzo dobra decyzja.
Tegoroczna edycja RubPlast Expo odbędzie się w dniach 18-20 listopada.