Puszki, czyli innowacyjne opakowania od Ball Packaging Europe

Puszki, czyli innowacyjne… Koncern Ball Packaging Europe opracowuje innowacyjne rozwiązania na rynku opakowań.

Znana na światowym rynku firma, działająca z powodzeniem także w naszym kraju, jest nie tylko producentem aluminiowych puszek, ale też wyznacza trendy rozwoju w tym istotnym segmencie całego przemysłu opakowań. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań zdobywa kolejne połacie rynku, które do tej pory nie były kojarzone z puszkami.

Tak jest np. w przypadku gotowych do spożycia herbat lub wina. Jeden i drugi napój coraz częściej rozlewany jest do dostarczanych przez Ball puszek.

Europejska konsumpcja herbat gotowych do spożycia wzrośnie w tym roku o około 2 proc. Niemal jedna dziesiąta wszystkich tego typu napojów sprzedaje się w puszkach. Ball Packaging Europe ma w tym swój znaczący udział - aluminiowa puszka sleek o pojemności 330 ml została ostatnio wykorzystana do sprzedaży produktów na bazie herbaty marki Thè.

Coraz popularniejsze jest także sprzedawanie w opakowaniach puszkowych wina. Tutaj Ball proponuje aluminiowe puszki typu slim o pojemności 200 lub 250 ml. Wewnętrzne ścianki puszki pokryte są specjalnym lakierem, co pozwala uniknąć jakichkolwiek niepożądanych reakcji wina z metalem. Specjalnie dla puszek do win firma opracowała znak jakości „Protected Quality”.

Ball Packaging Europe


- Kupując napój oznaczony takim certyfikatem mamy pewność, że puszka spełnia standardy przechowywania trunku. Znak ten świadczy nie tylko o jakości opakowania, ale również o przestrzeganiu specjalnych procedur w produkcji i rozlewie wina. Termin przydatności do spożycia w przypadku win sygnowanych znakiem jakości wynosi minimum rok – zapewniają przedstawiciele Ball Packaging Europe.

Według szacunków, sprzedaż wina w puszkach w Europie ma wzrosnąć w przyszłym roku do ponad 200 milionów puszek.

O ile napoje herbaciane i wina w puszkach dopiero zyskują na popularności, to dynamicznie rozwijający się sektor napojów energetycznych jest z puszką od dawna nierozerwalnie związany. Puszkowane produkty stanowią tu ponad 60 proc. całej sprzedaży. Instytut Canadean prognozuje, że w 2012 r. Europejczycy wypiją o 13 proc. napojów energetycznych w puszkach więcej niż przed rokiem.

- Modny wizerunek puszki może być także wykorzystywany jako element strategii marketingowej tych napojów, które lata świetności mają już za sobą. Zmiana opakowania na puszkę pozwoliła na nowo zyskać sympatię konsumentów tradycyjnym niemieckim napojom bezalkoholowym, produkowanym z przypraw i ekstraktu słodowego. Swoisty renesans przeżywa choćby napój Fassbrause, który najlepiej sprzedaje się w puszce o pojemności 500 ml – opowiadają przedstawiciele Ball Packaging Europe.

Najbardziej znanym obszarem zastosowania opakowań aluminiowych jest jednak branża piwna. Według danych za pierwsze półrocze 2012 r. rozlew piwa do puszek wzrósł o 6,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na ekologiczny aspekt zakupów, a puszka jest opakowaniem najbardziej przyjaznym środowisku. Te aluminiowe opakowania mogą być bowiem w całości i nieskończenie wiele razy przetwarzane i to bez uszczerbku dla jakości tworzywa. Recykling puszek przynosi do 95 proc. oszczędności energii niezbędnej do produkcji nowego surowca. W ten sposób hermetyczna, chroniąca przed światłem puszka, nie tylko stoi na straży świeżości napoju, ale – poddana recyklingowi – pozwala ograniczać zużycie naturalnych zasobów.

Warto wiedzieć, że puszka jest najczęściej poddawanym recyklingowi opakowaniem w Polsce. W 2011 r. poziom recyklingu wyniósł 74 proc., co oznacza, że trzy z czterech puszek zostały ponownie przetworzone. Polska należy tym samym do grupy krajów przekraczających średni europejski wskaźnik odzysku puszek, który wynosi ok. 65 proc.

Swoje puszkowe innowacje Ball Packaging Europe zademonstruje m.in. podczas zbliżających się targów Brau Beviale, które odbędą się w dniach 13-15 listopada w niemieckiej Norymberdze.

Czytaj więcej:
Puszki 113