Firma RPC rozpoczęła produkcję i dostarczanie półtoralitrowych opakowań PET dla sieci sklepów Tesco.
Do tej pory soki Finest Juice nie były sprzedawane w butelkach PET. Teraz to się jednak zmieni. Tesco postanowiło zmienić opakowanie marki, aby wykorzystać lekkość PET oraz możliwość zastosowania w produkcji opakowań aż do 50 proc. materiału pochodzącego z recyklingu odpadów pokonsumenckich (PCR).
Projekt nowego typu opakowań musiał uwzględnić szereg złożonych czynników logistycznych. Główną kwestią było to, aby kształt butelek umożliwiał dostarczenie ich w tekturowych czteropakach gotowych do wystawienia na półce zgodnie z wymaganiami Tesco. Także wysokość butelek musiała być precyzyjnie dostosowana do wymagań. Miały one bowiem za zadanie wygodnie mieścić się na sklepowych półkach. Jednocześnie butelki zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do używanych już w RPC preform oraz linii rozlewczych.
Butelki produkowane są w technice wtryskiwania i rozciągania z rozdmuchem, a także wykorzystują mieszankę złożoną w połowie z przezroczystego nowego PET oraz w połowie materiału PCR w celu ulepszenia charakterystyki ekologicznej opakowania. Wyraziste etykiety dodatkowo zwiększają atrakcyjność butelek.