Reklama w internecie ma sens
Obok drobnych funkcjonują na rynku internetowym ogłoszenia wymiarowe, czyli tzw. display ads – ogłoszenia większe, ogłoszenia modułowe zawierające elementy graficzne oraz brandingowe identyfikujące ogłoszeniodawcę. Bez wątpienia do tej pory ogłoszenia drobne i wymiarowe były domeną prasy, a w szczególności dzienników, jednak w ciągu ostatnich kilku lat internet przetasował rozkład i układ sił na tym rynku.
Badania Megapanel PBI/Gemius za ubiegły rok pokazują, że pod koniec 2006 r. ponad 5,8 miliona osób, czyli 44 proc. internautów w wieku powyżej siedmiu lat korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie. Mamy więc do czynienia z migracją ogłoszeń z prasy do sieci. Gdyby trend z ostatnich dwóch lat utrzymał się, to w styczniu 2008 r. liczba użytkowników serwisów ogłoszeniowych wyniesie prawie 9 milionów osób.
Co szczególnie ważne, użytkownicy internetu deklarują, że reklama przekazywana tą drogą jest skuteczna. Tak twierdzi 34 proc. pytanych. Internauci preferują zdecydowanie mniej agresywne formy przekazu np. bannery, linki sponsorowane, billboardy oraz buttony. Blisko 20 proc. respondentów przyznaje, że reklamy w internecie przekonują ich do zakupu produktu lub usługi. Prawie 40 proc. uważa też internetowe reklamy za pomysłowe oraz dostarczające informacji. Szczególnie ważne dla potencjalnych reklamodawców, powinno być również to, że reklama w internecie w dalszym ciągu pozostaje o wiele tańsza niż reklama telewizyjna, bądź prasowa.