Relacja z targów Pakfood

Goście przychodzili też na stoisko firmy Manuli Ekobal. Można było uzyskać tam informacje odnośnie takich materiałów opakowaniowych jak folie stretch, folie termokurczliwe, bąbelkowe, CPP, BOPP, taśmy wiążące PP, PES, PET, taśmy klejące, urządzenia ręczne do łączenia, a także automatycznych i półautomatycznych maszyn pakujących.

Warto było zwłaszcza poznać właściwości folii stretch, typu Manustif – targowej nowości. Jest to folia najnowszej generacji wykonana z wysokiej jakości granulatów. Wchodzi w skład grupy folii ultracienkich o maksymalnym rozciągu 100 proc. Wyróżnia się bardzo wysoką wytrzymałością i sztywnością przy porównywalnie dużo niższej grubości nominalnej. Jej wykorzystanie pozwala zmniejszyć zużycie nawet o połowę.

Obok tych, którzy dostarczają sprzęt do produkcji opakowań, tych, którzy je wytwarzają, w Poznaniu pojawili się również ci, którzy dbają o to, by opakowanie atrakcyjnie się prezentowało. Techniki wykonywania designu zdradzali przedstawiciele Studia DN, specjalizującego się w kreowaniu wyglądu opakowań. - Aż w 60 proc. to opakowanie przesądza o decyzji zakupowej - tłumaczyła Joanna Roszkowska, prezes Studia DN.

targi Pakfood


Studio mogło się pochwalić takimi osiągnięciami jak doprowadzenie do sytuacji, w której m.in. dzięki nowej szacie opakowania, w ciągu roku wzrosła sprzedaż wódki Soplica o 30 proc. oraz piwa Karmi o 33 proc.

Podczas targów, 18 września, przypadł pierwszy w naszym kraju Dzień Opakowań. Jego pomysłodawcą była Polska Izba Opakowań. - Chodzi nam o promocję naszych opakowań i o to by wytwarzana w naszym kraju żywność była pakowana w polskie opakowania. Mamy się czym chwalić, bo branża opakowaniowa jest jedną z najlepiej rozwijających się w Polsce - wyjaśniał Wacław Wasiak, dyrektor PIO. - Wytwarza ona 2 proc. PKB. Notuje też przewagę eksportu nad importem, a to nie lada osiągniecie. Polskie opakowania posiadają już uznaną jakość, teraz trzeba sprawić, żeby stały się rozpoznawalne i doceniane. I temu właśnie ma służyć Dzień Opakowań.

Jak zawsze podczas imprez targowych, organizatorzy wyróżnili wystawców za przygotowane stoiska. Na Pakfoodzie brano pod uwagę, te które były najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej oraz „sprzyjały bezpośredniej komunikacji z rynkiem i pozytywnemu postrzeganiu wizerunku firmy”. Wyróżnienia powędrowały do takich firm jak: Multi, Vetrapack Moravia Glass oraz Masterpress.

W najbliższych dniach na stronach naszego serwisu zamieścimy inne materiały poświęcone zakończonym w czwartek targom Pakfood.

Na naszych stronach prezentujemy fotoraport z tej imprezy.

Czytaj więcej:
Targi 1314
Nowości 340
Maszyny 619

Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.

Polska