Głębokie zaangażowanie Rotovii w rozwój branży formowania rotacyjnego, a także promowanie idei zrównoważonego rozwoju w przetwórstwie tworzyw sztucznych to najważniejsze kwestie, które wpłynęły na udział firmy w tegorocznej konferencji ARMO. Rotovia, jako jeden z głównych sponsorów planuje przyczynić się do sukcesu wydarzenia i poprzez współpracę z innymi liderami branży stawić czoło aktualnym wyzwaniom stawianym branży tworzyw sztucznych.
ARMO to trzydniowe wydarzenie z ponad 30 prezentacjami na temat "zrównoważonego formowania rotacyjnego" przez kluczowych międzynarodowych prelegentów. Podczas tegorocznego spotkania, które po raz pierwszy odbędzie się w Poznaniu w dniach 10-12 września. Wydarzenie to jest platformą dla międzynarodowej branży rotomouldingu do omawiania najnowszych osiągnięć i dzielenia się know-how.. Rotovia, firma z ponad 50-letnią historią, będąca liderem w branży formowania rotacyjnego podczas konferencji przedstawi swoje stanowisko dotyczące konieczności zrównoważonego rozwoju i jego wpływu na przyszłość w branży tworzyw sztucznych.
Koncepcja zrównoważonego rozwoju w branży rotomouldingu
Głównym wyzwaniem branży tworzyw sztucznych jest ograniczenie zużycia surowców i energetycznej intensywności procesu rotomouldingu. Przejście na ekologiczne źródła energii oraz wybór materiałów odnawialnych i biodegradowalnych może znacząco zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i ilość odpadów. Równie kluczowa jest optymalizacja strategii produkcyjnych, by generować mniej marnotrawstwa i odpadów. Ponadto, rozwijanie technologii recyklingu plastików oraz promowanie modeli gospodarki o obiegu zamkniętym może stworzyć bardziej zrównoważony cykl życia produktu. Zmiany te wymagają współpracy całej branży.
Podczas prelekcji pod hasłem „Rotovia – nasza droga do zrównoważonego rozwoju” CEO Rotovii Dadi Valdimarsson zaprezentuje działania firmy na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, zużycia energii i minimalizacji ilości odpadów. W ten sposób Rotovia chce zwrócić uwagę na najważniejsze kwestie związane z działalnością w obszarze tworzyw sztucznych, a także zainspirować pozostałe organizacje do przyjęcia ekologicznych praktyk i zrównoważonych działań w sektorze rotomouldingu
Rotovia – silna marka i doświadczony gracz w branży formowania rotacyjnego
Rotovia to firma o międzynarodowym zasięgu, która swoją silną pozycję zbudowała na grupie przedsiębiorstw działających i współpracujących ze sobą w branży rotomouldingu.
Rotovia, z siedzibą w Islandii, jest obecna na arenie międzynarodowej, z zakładami w wielu krajach, obsługując klientów na różnych rynkach i z wielu branż. Posiada dziesięć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w siedmiu krajach, w Europie, w tym w Polsce, Niemczech, Niderlandach, Francji oraz w Kanadzie i w Islandii. Dzięki tej znaczącej pozycji firma jest aktywna na wielu różnych rynkach, takich jak energia odnawialna, rolnictwo, rekreacja, budownictwo i pojazdy.
Obok działalności związanej z custom rotomoulding firma jest również znana z wprowadzania na rynek nowatorskich produktów i usług pod markami Sæplast, VARIBOX oraz Tempra.
Rotovia liderem w dążeniu do osiągnięcia zrównoważonej przyszłości w rotomouldingu
Strategia rozwoju Rotovii, zaplanowana do 2028 w dużej mierze koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, będącym dla firmy tematem priorytetowym. Wśród głównych założeń organizacji jest ponowne wykorzystywanie ponad 20% materiałów w swoich nowych produktach. Rotovia planuje odzyskiwać od klientów wyroby wycofane z użycia, aby poddać je powtórnemu przetworzeniu. Działanie to poprawi wykorzystanie produktów w ramach obiegu zamkniętego i przyczyni się do dalszego wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju.
Ponowne wykorzystanie produktów jest kluczem do zmniejszenia wpływu produktu na środowisko w całym okresie jego użytkowania. Oszczędza zasoby i zmniejsza ilość odpadów spowodowanych procesem produkcyjnym oraz odpadów wytwarzanych przez produkty o krótkim okresie użytkowania. Dla Rotovii niezwykle istotne jest projektowanie z myślą o recyklingu. Dążenie do tworzenia bardziej zrównoważonych produktów stanowi ważny krok w kierunku budowania bardziej odpowiedzialnej gospodarki obiegu zamkniętego i ochrony naszej planety.
Poznaj siły prowadzące Rotovię na drodze ku zrównoważonego rozwoju
W połowie lipca wystartowała kampania reklamowa pod nazwą „Meet the Management” obejmująca pięć filmów wideo, w których przedstawione zostało kierownictwo najwyższego szczebla Rotovii, czyli siły prowadzące firmę na „drodze (via)” do zrównoważonego rozwoju. Podczas krótkich wywiadów można bliższej poznać osoby zarządzające organizacją, ich poglądy i osobiste motywacje.
Wszystkie materiały wideo publikowane w ramach kampanii można obejrzeć na kanale You Tube Rotovii: https://www.youtube.com/@rotovia-hf Zachęcamy do obejrzenia!
Rotovia będąc jednym z czołowych firm w branży formowania rotacyjnego poprzez swoje działa na rzecz zrównoważonego rozwoju zmienia oblicze branży rotomouldingu, wprowadzając ją w nową erę doskonałości.
Więcej informacji na temat działalności Rotovii można znaleźć na stronie internetowej: www.rotovia.com oraz na kanałach firmy:
Linkedin: https://linkedin.com/company/rotovia
You Tube: https://www.youtube.com/@rotovia-hf