Rozmowa z Agnieszką Białas-Piłat, dyrektorem targów RubPlast Expo

Rozmowa z Agnieszką Białas-Piłat… Już za tydzień rozpoczną się ostatnie w tym roku organizowane w Polsce targi dla branży tworzyw sztucznych i kauczuku. Z tej okazji prezentujemy rozmowę z Agnieszką Białas-Piłat, dyrektorem Działu Targowego oraz wystawy RubPlast EXPO w Centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu.

Kolporter Expo to nowy podmiot na polskiej mapie targowej. Wydawało się, że krajowy rynek targowy jest już zagospodarowany przez Poznań i Kielce. Myślicie, że uda wam się dołączyć do tej dwójki liderów, czy też w najbliższej perspektywie dominująca pozycja MTP i Targów Kielce wydaje się niezagrożona?
Już udało nam się dołączyć do liderów branży targowej w naszym kraju. Tylko w 2008 roku, w pierwszych dwunastu miesiącach naszej działalności zorganizowaliśmy 30 imprez targowych, w których uczestniczyło 3 tys. wystawców i 100 tys. zwiedzających. Tegoroczny kalendarz wystawienniczy zamkniemy liczbą blisko 40 wydarzeń targowych, wśród których są wystawy premierowe, takie jak np. zbliżające się Targi Hydrauliki, Automatyki i Pneumatyki HAPexpo 2009. Odbędą się one w tym samym czasie co Targi RubPlast EXPO.

Agnieszka Białas-Piłat, dyrektor targów RubPlast Expo

Na stronie internetowej Expo Silesia można przeczytać, że obiekt należący do Grupy Kapitałowej Kolporter w przyszłości będzie jednym z czołowych centrów targowo-wystawienniczych w tej części Europy. To odważne stwierdzenie. Jakie są przesłanki do takiej oceny?
Jest ich kilka. Powyższe liczby, które przedstawiłam i nowe tematy targowe. Ponadto naszym dużym atutem jest nowoczesny ośrodek targowy oraz jego położenie i skomunikowanie. Expo Silesia znajduje się w Sosnowcu na Górnym Śląsku, to najlepszy rynek w Polsce, najbardziej uprzemysłowiony z optymalnym potencjałem. Dysponujemy halą o powierzchni targowej 13,5 tys. mkw., w nowoczesnym klimatyzowanym pawilonie, wyposażonym we wszystkie potrzebne media i ponad 20 tys. mkw. zewnętrznego terenu wystawienniczego.

Dodatkowym atutem naszych obiektów targowych jest świetna lokalizacja. W niedalekiej odległości od Expo Silesia znajdują się drogi szybkiego ruchu łączące tereny targowe z Katowicami, Krakowem, Opolem, Wrocławiem, Cieszynem oraz z Warszawą. Dwa lotniska międzynarodowe, w Balicach i Pyrzowicach, są w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od sosnowieckiego obiektu targowego.

Jak w najbliższych latach będzie wyglądał rozwój Kolporter Expo i jaka jest strategia rozwoju jeśli chodzi o imprezy organizowane w Centrum wystawienniczym Expo Silesia?
Planujemy rozbudowę naszego ośrodka. Zakończyliśmy prace studialne i gotowa jest koncepcja drugiego etapu, niebawem przystąpimy do projektowania. Charakterystyczna będzie okrągła hala, nazwana przez nas roboczo UFO. Będzie naturalnie zwracać na siebie uwagę tuż za wejściem na tereny targowe.

Do obecnej hali zostanie dobudowana podobna o powierzchni 10 tys. mkw., z częścią podwyższoną do 15 metrów. Trzecia hala stanie z tyłu całego kompleksu. W ten sposób z 13,5 tys. mkw., teren hal Expo Silesia rozrośnie się do 43,5 tys. mkw.

Jeżeli chodzi o wystawy, to tak jak już mówiłam jest ich coraz więcej. Zależy nam na targach branżowych, dla konkretnych odbiorców, zarówno wystawców jak i zwiedzających, po prostu fachowców konkretnych dziedzin. Najlepszym przykładem na to są niedawne Targi Urządzeń i Technologii Branży Wodociągowo-kanalizacyjnej HydroSilesia oraz Targi Analityki, Techniki i Wyposażenia Laboratorium ExpoLAB, zgromadziły w hali wystawienniczej Expo Silesia ponad 100 wystawców z kraju oraz zagranicy.

Czytaj więcej:
Targi 1315
Wywiad 296