Większy komfort jazdy: elementy nadwozia izolujące od wibracji
Mikrokomórkowy elastomer poliuretanowy Cellasto® od BASF to zindywidualizowane rozwiązanie, obniżające czynnik NVH (hałas, wibracje, uciążliwość korzystania) w pojazdach. Na stoisku zaprezentowane zostaną górne mocowania, mocowania HUD i silników elektrycznych z różnych kombinacji materiałów. Mocowania górne wykonane materiału Cellasto® przyczyniają się do znaczącego zmniejszenia wagi, podczas gdy mocowania HUD mogą wyeliminować uciążliwe wibracje w różnych warunkach otoczenia. Mocowania do silników eklektycznych spełniają wymogi pojazdów elektrycznych i hybrydowych dzięki swojej niewielkiej wadze, kompaktowej konstrukcji i doskonałej izolacji akustycznej.Lekkie i niskoemisyjne: tworzywa sztuczne, katalizatory i materiały akumulatorowe do układu napędowego
Pierwsza na świecie belka poprzeczna tylnej osi z tworzywa sztucznego została opracowana przez firmę ContiTech Vibration Control i BASF dla Mercedesa klasy S. Wykonana jest z tworzywa sztucznego o nazwie Ultramid® A3WG10 CR, poliamidu opracowanego przez firmę BASF, odpowiednio wzmocnionego i zoptymalizowanego pod kątem dużych obciążeń mechanicznych. W porównaniu z wcześniej stosowaną belką wykonaną z odlewu aluminiowego, ten bardzo trwały komponent zapewnia zmniejszenie ciężaru wspomnianego elementu o 25%, lepsze właściwości akustyczne, a także doskonałe właściwości mechaniczne, nawet w wysokich temperaturach, oraz spełnienie najnowszych wymagań w zakresie testów zderzeniowych.Dzięki nowym katalizatorom i materiałom akumulatorowym od BASF pojazdy mają mniejszy wpływ na środowisko, niezależnie od wykorzystywanej technologii napędu. Jednoskładnikowy czterofunkcyjny katalizator konwersji EMPRO™ FWC™ usuwa ze spalin silnika benzynowego cząstki stałe, jak również tlenek węgla, węglowodory oraz tlenki azotu. Pomaga to producentom samochodów spełnić wymogi restrykcyjnych nowych norm emisji spalin, włącznie ze standardem EURO 6c, przy jednoczesnej redukcji złożoności systemu, wymaganych narzędzi i ogólnego kosztu systemu.
Opatentowana technologia EMPRO™ SCR.2F (Selektywna Redukcja Katalityczna na Filtrze) łączy rozwiązanie SCR z filtrem cząstek stałych, co pozwala kontrolować emisję tlenków azotu i cząstek stałych w jednym miejscu oraz zmniejszyć wagę i zaoszczędzić miejsce. W przypadku pojazdów elektrycznych, plug-in i hybrydowych, materiały katodowe oraz elektrolity BASF oferują dużą moc, jak również energię, bezpieczeństwo i większą wydajność akumulatorów i baterii litowo-jonowych.
BASF prezentuje różne materiały do wygłuszania pokrywy silnika Jednym z przykładów jest termostabilna pianka melaminowa Basotect® TG, stosowana jako warstwa wygłuszająca w silniku Volkswagena noszącym oznaczenie EA888, stosowanym w modelach Jetta, Golf, Passat, Tiguan oraz Beetle produkowanych w Ameryce Północnej.
Wykorzystanie pianki Basotect® zapewnia nie tylko doskonałe wygłuszenie, ale również opóźnienie palności i dużą redukcję wagi, ponieważ waż tylko 20 kg/m³. Basotect® TG jest jedyną termoutwardzalną pianką melaminową produkowaną specjalnie z myślą o procesie kształtowania termicznego i umożliwiającą tworzenie zaawansowanych, trójwymiarowych elementów do wykorzystania w ciasnych przestrzeniach.
Inną możliwość redukowania hałasu pod maską oferuje elastyczna integralna pianka poliuretanowa Elastofoam® I, wykorzystywana do produkcji lekkich pokryw silnika w ramach jednorazowego procesu, tj. z wykorzystaniem jednego materiału w ramach jednego kroku procesowego. Miękka pokrywa jest produkowana przez austriacką firmę Polytec Car Styling i mocowana w różnych modelach samochodów szwedzkiego producenta Volvo. Wygłuszający materiał wykorzystywany do produkcji elastycznej widocznej części charakteryzuje się niską gęstością 140 kg/m³. Jest on stabilny wymiarowo, odporny na media oraz starzenie termiczne do 150°C.