
Wachlarz nowo wprowadzanych produktów przez SABIC Innovative Plastics oraz SABIC Automotive obejmuje tworzywa LNP Thermocomp i LNP Verton. Nadają się one do specjalnych zastosowań w kabinie i w komorze silnikowej. Nowością jest także tworzywo SABIC Stamax do wytwarzania modułów drzwiowych i obudów deski rozdzielczej oraz innowacyjny kompozyt Azdel Ixis 157 do konstrukcji masek i poszyć dachowych.
Kompozyty SABIC umożliwiają stosowanie takich technik, jak zdobienie w formie (IMD) i wtrysk RHCM. Techniki te umożliwiają uzyskanie ciekawych efektów specjalnych i atrakcyjnego wykończenia powierzchni.
- Duże zróżnicowanie potrzeb przemysłu motoryzacyjnego stwarza wymóg równie szerokiej oferty kompozytów. Stworzyliśmy obszerną gamę kompozytów na bazie różnych polimerów i wypełnień, co pozwala dopasować się do wielu specyficznych zastosowań, od dużych, poziomych płatów nadwozia aż po obudowę deski rozdzielczej - mówi Greg Adams, wiceprezes SABIC Innovative Plastics, Automotive.
Jedną z nowych pozycji w katalogu kompozytów LNP SABIC Innovative Plastics jest materiał powstały na bazie surowców organicznych. Firma pracuje nad zastosowaniem naturalnych włókien otrzymywanych z pewnego gatunku ananasa o nazwie curauá oraz drewnianych wiórów jako wzmocnienia. Te mocne, lecz lekkie włókna pozwalają obniżyć ogólny ciężar kompozytu w porównaniu do włókna szklanego, ułatwiając przy tym recykling.
- Po raz pierwszy mamy okazję zaprezentować bogatą ofertę kompozytów termoplastycznych SABIC, które będą dostępne na całym świecie - przyznaje Mark Neville, dyrektor działu SABIC PP Automotive. - Wprowadzenie materiałów SABIC Stamax z długim włóknem szklanym pomoże naszym odbiorcom zaoferować rozwiązania poprawiające ekonomikę pojazdów.