
Jeszcze dwa lata temu całkowita produkcja na krajowym rynku folii stretch przekraczała nieznacznie 50 tys. ton. W ostatnim czasie jednak wynik ten został znacznie poprawiony. Szacunki przewidują natomiast, że w 2010 r. produkować będziemy ponad 100 tys. ton rocznie.
Mimo wzrostu w dalszym ciągu na polskim rynku najwięcej do powiedzenia mają dwaj potentaci. To bowiem dzięki nim w największym stopniu rośnie produkcja. Pozostali wytwórcy notują udział na poziomie ok. 10 tys. ton rocznie.
Pozycję lidera dzierży firma Marflex-M.J. Maillis Poland. Powstała po połączeniu Marflex z Mailis. Grecki Mailis jest obecny na naszym rynku od 1997 r. Siedem lat temu zakupił Marflex, do tej pory wiodącego producenta folii stretch i toreb reklamowych. Od tego czasu Grupa zainwestowała w rozbudowę i udoskonalenie parku maszynowego polskiej firmy tworząc jeden z najnowocześniejszych i największych zakładów w Europie z mocą produkcyjną ponad 2,6 tys. ton miesięcznie. Produkowana przez nią folia stretch idzie do przedsiębiorstw opakowaniowych. Połowa produkcji kierowana jest na krajowy rynek, a druga połowa zasila eksport.
Rozwijać nie przestaje się też Marflex - M.J. Maillis Poland, który wyłożył blisko 15 mln euro, dzięki którym zwiększy możliwości produkcyjne folii (w tym stretch) do 70 tys. ton. Osiągnie to za sprawą budowy nowej fabryki do produkcji taśm PP i PET. Rozpoczęcie większej działalności wytwórczej zaplanowano na pierwsze półrocze tego roku. Jednocześnie do końca 2008 r. mają wzrosnąć przychody firmy do sumy 120 mln euro.