Rynkowi liderzy
Na polskim rynku folii termokurczliwej na największe wyróżnienie zasługuje trzech producentów. Obecnie najważniejszym z nich jest firma Dekofilm Polska. Funkcjonuje od 1995 r., na zasadach joint venture i to m.in. z jej pojawieniem należy wiązać początek powolnego uniezależniania się od zagranicznych dostawców. Głównym udziałowcem firmy jest europejski potentat, włoski Decofilm S.P.A.Wedle naszych nieoficjalnych szacunków zdolności produkcyjne w zakresie folii termokurczliwej wynoszą dla Dekofilm Polska 4,2 tys. ton w skali roku. Firma jednak ciągle się rozwija. Jeszcze w tym roku planuje budowę nowoczesnej hali produkcyjnej w Natolinie. Pracę ma w niej znaleźć 60 osób.
W swojej ofercie produktowej posiada dwa typy folii termokurczliwej: Decoline BS oraz Decoterm.
Pierwszy typ cechuje się m.in. szerokim zakresem procentowej kurczliwości w stosunkowo niskich temperaturach. Wysoka wytrzymałość mechaniczna, własności optyczne oraz odporność na działanie olejów i rozpuszczalników powodują, że jest to materiał opakowaniowy o szerokim zastosowaniu, estetyczny i łatwy w użyciu. Folia dostępna jest w formie półrękawa lub taśmy i nadaje się do stosowania w urządzeniach ręcznych, półautomatycznych i automatycznych. Można w nią pakować zarówno produkty przemysłowe, jak i spożywcze.
Z kolei drugi z gatunków stosowany jest zarówno do pakowania produktów spożywczych jak też przemysłowych. Samego procesu pakowania dokonuje się przy pomocy specjalnych maszyn pakujących. Mogą to być maszyny ręczne, półautomatyczne oraz automatyczne.