Serwis Plastech.pl analizuje rynek folii termokurczliwej


Rynkowi liderzy
Na polskim rynku folii termokurczliwej na największe wyróżnienie zasługuje trzech producentów. Obecnie najważniejszym z nich jest firma Dekofilm Polska. Funkcjonuje od 1995 r., na zasadach joint venture i to m.in. z jej pojawieniem należy wiązać początek powolnego uniezależniania się od zagranicznych dostawców. Głównym udziałowcem firmy jest europejski potentat, włoski Decofilm S.P.A.

Wedle naszych nieoficjalnych szacunków zdolności produkcyjne w zakresie folii termokurczliwej wynoszą dla Dekofilm Polska 4,2 tys. ton w skali roku. Firma jednak ciągle się rozwija. Jeszcze w tym roku planuje budowę nowoczesnej hali produkcyjnej w Natolinie. Pracę ma w niej znaleźć 60 osób.

W swojej ofercie produktowej posiada dwa typy folii termokurczliwej: Decoline BS oraz Decoterm.

Pierwszy typ cechuje się m.in. szerokim zakresem procentowej kurczliwości w stosunkowo niskich temperaturach. Wysoka wytrzymałość mechaniczna, własności optyczne oraz odporność na działanie olejów i rozpuszczalników powodują, że jest to materiał opakowaniowy o szerokim zastosowaniu, estetyczny i łatwy w użyciu. Folia dostępna jest w formie półrękawa lub taśmy i nadaje się do stosowania w urządzeniach ręcznych, półautomatycznych i automatycznych. Można w nią pakować zarówno produkty przemysłowe, jak i spożywcze.

Z kolei drugi z gatunków stosowany jest zarówno do pakowania produktów spożywczych jak też przemysłowych. Samego procesu pakowania dokonuje się przy pomocy specjalnych maszyn pakujących. Mogą to być maszyny ręczne, półautomatyczne oraz automatyczne.

rynek folii termokurczliwej



Czytaj więcej:
Folia 392