Nowy trend na rynku opakowaniowym. Coraz powszechniejsze staje się wzbogacanie designu opakowań, w których sprzedawany jest markowy alkohol o tzw. rękawy typu shrink sleeve. Ostatnio tak właśnie postąpił m.in. Polmos Lublin, producent wyrobów spirytusowych i właściciel marki Advocaat Żołądkowa Gorzka.
Od niedawna na sklepowych półkach spotkać można przyozdobiony w zupełnie nowe szaty likier Advocaat Żołądkowa Gorzka. To efekt współpracy Polmos Lublin z firmą Masterpress, która jest absolutnym pionierem w naszym kraju jeśli chodzi o produkcję opakowań shrink sleeve w technologii flexo na foliach PVC, PET i OPS. Dysponuje możliwościami sporządzenia nadruków w ośmiu kolorach. To zasługa m.in. używanych przez firmę maszyn włoskiej firmy Gidue. Technologię shrink sleeve rozwija już od pięciu lat.
Shrink sleeve, w które wzbogacono opakowanie likieru przynosi możliwość m.in. całkowitego pokrycia opakowania. Pozwala to na wykorzystanie całej powierzchni do druku.
Etykieta full body label zabezpiecza przed rozsypaniem opakowań szklanych stłuczonych w sklepie czy podczas transportu, a także chroni opakowany produkt przed działaniem promieni słonecznych. Charakteryzując w najprostszy sposób shrink sleeves należy napisać, że są one powierzchniowymi obwodowymi etykietami sklejonymi w kształcie rękawa.W wyniku działania ciepła zaciskają się one wokół danego wyrobu.
Rozwiązanie to jest odpowiedzią na pojawiające się coraz częściej zapotrzebowanie na etykietowanie pojemników o nieregularnych kształtach. Do tej pory w naszym kraju najczęściej z opakowań shrink sleeve korzystają producenci jogurtów, napojów, produktów sprzedawanych w słoikach, różnego rodzaju kubkach. Od pewnego czasu jednak za tą tendencję podążają także sprzedawcy alkoholu.