Masterpress, wiodący europejski dostawca dekoracyjnych opakowań drukowanych, zakończył niszowy projekt druku etykiet dla firmy Distilia, niezależnego bottlera wysokiej jakości alkoholi, specjalizującego się w sprzedaży unikalnych butelek rzadkich i kolekcjonerskich trunków. Projekt obejmował pięć serii po 250 sztuk ekskluzywnych etykiet wykonanych za pomocą druku hybrydowego - techniki Masterpress, która w tym wypadku połączyła druk cyfrowy, sitodruk, laminowanie i lakierowanie. Dzięki połączeniu tych różnych metod drukarskich udało się osiągnąć wyjątkowy, wyczuwalny przy dotyku, trwały i wizualnie uderzający efekt.
Distilia, znana z pozyskiwania beczek z unikalnymi alkoholami i butelkowania ekskluzywnych partii, potrzebowała etykiet, które nie tylko odzwierciedlałyby luksus i wyjątkowość ich produktów, ale także przyciągałyby inwestorów i entuzjastów na aukcjach. W przeciwieństwie do standardowych etykiet detalicznych, te musiały charakteryzować się najwyższą jakością i trwałością - cechami niezbędnymi dla najwyższej klasy produktów kolekcjonerskich.
Firma zwróciła się do Masterpress z gotowymi projektami etykiet, przedstawiającymi obrazy autorstwa Yu Chaun, oczekując, że drukarnia odpowiednio odzworuje znajdujące się na nich elementy metaliczne i podkreśli złożone detale wzorów. Biorąc pod uwagę unikalny charakter zamówienia, wyzwaniem dla Masterpress było znalezienie odpowiedniej technologii, aby przekształcić tę wizję w urzekającą etykietę. - Naszym celem było stworzenie czegoś naprawdę wyjątkowego - etykiety, która odzwierciedla dziedzictwo i wyrafinowanie produktów Distilia, jednocześnie przekraczając granice konwencjonalnego druku i designu etykiet - powiedział Artur Lesiński, menedżer ds. rozwoju biznesu w Masterpress.
- Chcieliśmy, aby etykiety były inspirowane malarstwem i uchwyciły istotę naszych kolekcjonerskich trunków, podkreślając ich ekskluzywny charakter i bezdyskusyjną jakość - podkreślił Jakub Bagiński, dyrektor zarządzający Distilia. - Mieliśmy jasną wizję i gotowy projekt, ale potrzebowaliśmy partnera, który mógłby to urzeczywistnić. Masterpress osiągnął to poprzez połączenie artyzmu i zaawansowanych technik drukarskich, dzięki czemu udało się uchwycić na wydrukach nawet pociągnięcia pędzlem widoczne na oryginalnym obrazie. Zwiększa to atrakcyjność i prestiżowy charakter naszych produktów.
- Projekt był dla nas czymś nowym, biorąc pod uwagę niszowy cel etykiety i fakt, że musieliśmy odtworzyć rzeczywiste dzieło sztuki z wszystkimi jego detalami. Jednocześnie Distilia dała nam wolną rękę do działania pozwalając na sprawdzenie naszych zdolności twórczych i możliwości technologicznych - powiedział Aleksander Gajecki, menedżer ds. druku cyfrowego w Masterpress.
W czasie produkcji, Masterpress połączył kilka technologii druku - druk cyfrowy, sitodruk, laminowanie i lakierowanie. To połączenie druku cyfrowego z różnymi technikami wykończeniowymi umożliwiło firmie stworzenie wyjątkowych wizualnie i wyczuwalnych w dotyku etykiet. Etykiety zostały wydrukowane na metalizowanym podłożu i uszlachetnione laminatem soft touch, co dodało im eleganckiego charakteru i sprawiło, że stały się bardzo przyjemne w dotyku.
Dzięki elastyczności i możliwościom druku cyfrowego, Masterpress był w stanie przetestować różne rozwiązania i szybciej wprowadzać poprawki, jednocześnie obniżając koszty - skutecznie konsultując nowe wersje z Distilią. Dodatkowo, zastosowanie druku cyfrowego przyczyniło się do zmniejszenia zużycia wody, energii i farb, a także do mniejszej ilości odpadów w całym procesie produkcyjnym.
- Możliwości druku cyfrowego Masterpress pozwoliły na niespotykany dotąd poziom szczegółowości i wiernego odwzorowania kolorów. Każda etykieta wykorzystuje specjalne lakiery i metalizę, dzięki czemu osiągnęliśmy szlachetny odcień złota, uzyskując naprawdę unikalne i wyczuwalne w dotyku efekty - podkreślił dyrektor zarządzający Distilia, Jakub Bagiński.
“Strumień innowacji” unikalnych rozwiązań i rezultatów
- Być może najlepszym sposobem na opisanie naszych doświadczeń w pracy z Distilia nad tym projektem to “strumień innowacji” - swoboda jaką otrzymaliśmy od klienta dała nam przestrzeń do próbowania różnych technologii i hybrydowych rozwiązań, a jednocześnie zagwarantowała dużą elastyczność w całej relacji producent-klient - powiedział Artur Lesiński z Masterpress. - Na przykład, byliśmy w stanie dostarczyć wysoki poziom nadruku, dając grafikom Distilia więcej miejsca na zmiany i testowanie nowych projektów - tym samym tworząc "strumień innowacji" w całym naszym łańcuchu współpracy.
Masterpress w pełni spełnił oczekiwania Distilii - od unikalnej wytrzymałości i elegancji po skomplikowane aspekty związane z wizualnym odbiorem produktu, potwierdził dyrektor zarządzający firmy. - Hybrydowe podejście Masterpress zapewniło, że nasi projektanci nie mieli żadnych ograniczeń w procesie projektowania etykiet - dodał Jakub Bagiński. - Chcieliśmy jak najlepiej odtworzyć oryginalne obrazy. Jednocześnie kluczowe dla nas były również końcowe efekty wizualne. Potrzebowaliśmy etykiety, która wygląda tak samo dobrze - a nawet lepiej - na zdjęciach, jak i na półce. Masterpress dostarczył nam dokładnie taki produkt.
- Zawsze dążymy do spełnienia oczekiwań naszych klientów, dla których jakość etykiety również odgrywa ważną rolę - podkreślił Jakub Bagiński. - Szukaliśmy więc partnera, który mógłby wykonać etykietę łączącą sztukę, ekskluzywność kolekcji oraz sam proces konsumpcji. Cieszymy się, że znaleźliśmy to w Masterpress i ich innowacyjnym, hybrydowym podejściu.
Po sukcesie tego projektu, Masterpress i Distilia rozszerzyły swoją współpracę i obecnie pracują nad nowymi produktami etykietowymi.