Wiele atrakcji przygotowała firma Sumitomo-Demag dla uczestników targów Fakuma. Na stoisku firmy pracować będą najnowocześniejsze wtryskarki koncernu. Firma skoncentruje się na pokazaniu wydajności energetycznej swoich wtryskarek.
Na tegorocznych targach Fakuma, które odbędą się w niemieckim Friedrischafen, koncerny Sumitomo i Demag Plastics Group po raz pierwszy zaprezentują się jako jedna firma, która oferować będzie wspólny europejski program produktów. Tym samym obydwa przedsiębiorstwa udokumentują fuzję zawartą w marcu tego roku.
Przedstawiona na targach K 2007 strategia dla wszystkich linii produktów Demag została już wcielona w życie i stanowi platformę dla maszyn Sumitomo-Demag w Europie. Pozwoliło to w krótkim czasie na stworzenie jednolitej bazy dla wszystkich produktów firmy w Europie i umożliwiło zintegrowanie sprawdzonych rozwiązań w dziedzinie techniki napędowej oraz technologii wtrysku.
Nowa, w pełni elektryczna wtryskarka IntElect oparta jest na tej samej koncepcji budowy modułowej, co hydrauliczna wtryskarka Systec oraz hybrydowa szybkobieżna El-Exis. Dzięki temu w przypadku wszystkich trzech typoszeregów maszyn dostępny jest cały katalog opcji.
Na targach Fakuma Sumitomo-Demag zaprezentuje kompletny europejski program produktów, kładąc tym razem duży nacisk na aspekt wydajności energetycznej swoich wtryskarek.
Trzeba bowiem wiedzieć, że Sumitomo-Demag od dawna specjalizuje się w tym zagadnieniu. Firma już 10 lat temu uznała ten temat za jeden z kluczowych punktów swojej strategii i konsekwentnie stosuje rozwiązania techniczne zwiększające wydajność energetyczną we wszystkich swoich produktach.
Wymienić tu należy m.in. używanie wydajnego energetycznie układu zamykania kolanowego, zastosowanie prowadnic liniowych o niewielkim tarciu w jednostce zamykania, czy też stosowanie techniki energooszczędnych pomp regulowanych w typoszeregu wtryskarek hydraulicznych Systec.
Już w 1998 r. wraz z wprowadzeniem na rynek szybkobieżnej hybrydowej wtryskarki El-Exis zrealizowano dyskutowaną dzisiaj koncepcję odzyskiwania energii, która była konsekwentnie stosowana i stała się standardem w typoszeregach maszyn hybrydowych i w pełni elektrycznych. Polega ona na odzyskiwaniu energii hamowania jednostki zamykania i wykorzystywania jej w trakcie procesów uplastyczniania. Ponadto firmy Sumitomo i Demag postawiły na stosowanie elektrycznych napędów bezpośrednich zapewniających mniejsze zużycie energii i rezygnując tym samym ze zmniejszających się wydajność przekładni.
Sumitomo-Demag z wtryskarkami na Fakumie
- Strony:
- 1
- 2